IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Виртуална реалност - реален бизнес

Различни индустрии могат да се възползват от най-горещата нова технология, стига да са готови да експериментират

11:26 | 22.08.16 г. 4
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Виртуалната реалност е технология на бъдещето, която бизнесът не бива да подминава с лека ръка, защото тя може да му предостави интересни възможности за развитие и ангажиране на потребителското внимание. Това беше основният извод от деветата лекция от летния онлайн курс на Investor.bg по повод 15-тата годишнина на сайта на редактора "Технологии" Елена Кирилова.

Когато през 2014 г. Facebook придоби Oculus VR за 2 млрд. долара, мнозина сметнаха решението на основателя и главен изпълнителен директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг за лудост. Две години по-късно равносметката е съвсем различна.

Виртуалната реалност е една от най-горещите теми в технологичния свят през последната година. И има защо. TrendForce твърди, че пазарът на хардуер и софтуер, свързан с виртуалната реалност, ще достигне 70 млрд. долара до 2020 г.

Макар до момента от възможностите на виртуалната и разширената реалност да са се възползвали преди всичко компаниите, които се занимават с разработката на игри, бизнесът също може да открие нов хоризонт за развитие.

За да се случи това, преди всичко потребителите трябва да свикнат с идеята, че виртуалната реалност скоро ще бъде навсякъде. За целта корпоративният маркетинг ще играе важна роля в следващите години за развиването на интереса на потребителите в сферата. Той ще ги ангажира все повече посредством интересни кампании. Първите си смели крачки в тази посока вече направиха корпорации от ранга на McDonald’s и Mercedes. Но те не са единствени.

В момента фокусът пада преди всичко върху хардуера, но предстои да видим и успешни софтуерни решения във виртуалната среда, които ще направят бизнеса по-успешен и по-гъвкав. На този етап единственото, което е важно, е компаниите да са готови да експериментират и да не се страхуват от факта, че се налага да опипват почвата. 

Кои индустрии имат голям потенциал за развитие чрез разширената и виртуалната реалност? Как може да се случи всичко това? Кои са големите въпроси, които стоят пред бизнеса в това отношение? Готови ли са потребителите за този нов тип преживяване?

Отговорите на тези въпроси вижте във видео материала:

В предишната видеолекция водещият на „В развитие“ Делян Петришки коментира темата „Банките и капиталовият пазар – ненужната конкуренция“. Лекцията му гледайте тук >>

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 6 rate down comment 2
Kildirim_Bei
преди 7 години
Реалната реалност винаги е била, е, и ще бъде по-истинска от виртуалната такава....То заради виртуалната реалност има толкова разочарования по света... то не е картинки, то не е мисли, копирани от некъв сайт, и т.н., и т.н....Пък като свърши батерията или няма обхват, лъсва голата истина и....кой откъде е.......не става така.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 6
ing5rov
преди 7 години
"Бъдещето" е на такива клакьори като тебе...виртуалната реалност ше ти носи всяка вечер нова мадама ! Ше ти излиза много по ефтино !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 4
needle
преди 7 години
Много добро заглавие :) Технологиите са бъдещето на икономиката!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още