Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Accor засилва присъствието си на пазара на луксозни хотели чрез сделка с Faena

От вторник едноименният бранд се присъедини към френския хотелски гигант чрез стратегическо партньорство

Accor засилва присъствието си на пазара на луксозни хотели чрез сделка с Faena

Снимка: Bloomberg LP

Ако някой все още си спомня с носталгия дните на Starwood преди Marriott, може да има нова причина за надежди за пътуванията след пандемията, пише Bloomberg.

Да, брандовете на Starwood все още съществуват и процъфтяват макар и под зоркото око на Marriott. Но много пламенни почитатели продължават да си спомнят с тъга за програмата за лоялност в изключителна полза на потребителите, високите технологии и иновациите в стила на стартъпите, които съществуваха преди Starwood да бъде погълната от най-голямата хотелска компания в свята.

Френският хотелски конгломерат Accor обаче е напът да запълни празнината от луксозни лайфстайл хотели, оставена от придобиването на Starwood от Marriott за 13 млрд. долара през 2016 г.

Въпреки относително по-малката си популярност сред клиентите Accor е най-голямата хотелска компания в Европа и със своите близо 5 хил. хотела заема шесто място в света. През 2016 г. тя придоби брандовете Raffles, Fairmont и Swissotel – ход за близо 3 млрд. долара, целящ да заздрави позицията му сред заможните клиенти. (Цените на стаите в Le Royal Monceau в Париж, един от най-известните хотели на Raffles, започват от 1600 долара на нощувка.) В годините си на експанзия компанията изгради почти от нулата изключителен портфейл от 12 луксозни лайфстайл бранда с локации от Дъръм, Северна Каролина, до Доха.

През последните месеци инерцията е бърза и яростна. През ноември м. г. Accor обяви сливането си с Ennismore, компания, чиито брандове включват луксозния и модерен Hoxton и елегантния Gleneagles в Шотландия. (Очаква се сделката да бъде финализирана през първото полугодие на 2021 г.) Същия месец компанията придоби пълна собственост върху SBE, мини империята от хотелски брандове с акцент върху нощния живот на Сам Назариан, включително SLS, Delano и Mondarian, и отвори първата локация на новия си лайфстайл бранд Tribe, който трябва да се сдобие с 50 локации от Париж до Амстердам и Варшава.

Сега Accor си осигури перлата в короната в набъбващия си портфейл от активи – Faena.

От вторник едноименният бранд с колоритни, фантастични хотели, създаден от аржентинския предприемач Алън Фаена, който в момента има обекти в Маями и Буенос Айрес, се присъедини към Accor в стратегическо партньорство, целящо разрастването на бранда от два луксозни курортни комплекса до десетина локации.

„Целта е да създадем 20 представителства в градове в света, където хората да могат да се радват на преживяванията във Faena“, казва Алън Фаена в телефонно интервю от Дубай, където следващият му проект, първият съфинансиран с Accor, трябва да отвори врати през 2023 г.

Още по темата
Под „представителства“ Фаена има предвид културни средища. Предишните му два проекта струваха над 1 млрд. долара, обхващаха шест градски квартала и трансформираха изоставени обекти в центрове за артистични иновации. Славата и богатството му идват от множество начинания, включително успешни имотни проекти, въпреки че предишни хотелски проекти са финансирани с помощта на инвеститора милиардер Лен Блаватник.

Двата съществуващи хотела Faena включват театри, търговски обекти, галерии, ресторанти и жилища, без да се включват изисканите хотели, които се съчетават с мащабни арт инсталации с позлатени колони и много червено кадифе.

„Никога не съм виждал нещо такова“, коментира Себастиен Базен, главен изпълнителен директор на Accor, имайки предвид хотела на Faena в Маями Бийч. „Алън Фаена ме съблазни още първия път, когато го видях, и прибягва до същия трик с всички останали – с ръководители в туристическата индустрия, държавни ръководители, кметове във всички столици (в които проучва възможности за нови проекти.)“, допълва Базен.

Новото W?

Когато Бари Стренлихт обединил усилията си с Gerber Group през 1998 г. За създаването на първия бранд с лайфстайл хотели W Hotels, той бил възприет от мнозина като визионер. Откриването на първата локация на бранда на „Лексингтън Авеню“ в Ню Йорк е отразено на страниците за стил в New York Times вместо в туристическата секция. Той е модерна сцена на нощен живот и веднага постига успех, променяйки Starwood от набор хотелски брандове в културен пионер.

Сега е ред на Faena да направи същото за Accor. „Starwood стана Starwood не заради W, а защото имаха дързостта и иновацията да създадат W. Точно към това се стремя“, казва Базен.

Докато W предизвиква революция в начина, по който хората взаимодействат с хотелските брандове, Faena променя начина, по който хотелите взаимодействат с кварталите около тях. Както за проекта Puerto Madero в Буенос Айрес, така и за Faena Hotel в Маями Бийч, целта е колкото да се преустроят изоставени и подценявани квартали, толкова и да се вдигне летвата за топ хотелите в града. Този принос е признат от множество външни наблюдатели с награди от почти всички списания и арт организации.

„Много сме добри в запълването на празнини. Винаги съм мислел за тази възможност (за разширяване на бранда)“, казва Фаена.

Но при толкова много брандове на пазара през 1998 г. запълването на празнини не е толкова лесно, колкото преди. „Сега е много по-трудно да се постигне истинска иновация. Наистина доброто легло беше иновативно, когато W отвори врати“, казва Бьорн Хансон, изследовател и консултант в хотелската индустрия.

Сега летвата е вдигната, а конкуренцията е по-ожесточена. Базен признава, че компанията му може да бъде по-разпознаваема. „Accor регистрира дефицит в показването на силата на портфейла ни от брандове и изтъкването на надеждността им. Ние сме французи, листнати на френския пазар, и нямаме тази видимост като по CNN, MSNBC“, казва той.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Бизнес имотите във Великобритания отново набират инерция след Brexit