Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Airbnb се завръща в Япония навреме за Олимпийските игри

Компанията за краткосрочни наеми на жилища трябваше да замрази обявите си в страната за една година заради по-стриктните регулации

Airbnb се завръща в Япония навреме за Олимпийските игри

Снимка: Ройтерс

Airbnb съобщи, че се завръща в Япония, една година след както по-стриктните регулации за споделените жилища я накараха да замрази голяма част от обявите си в страната, съобщава Bloomberg.

На сайта са публикувани обяви за 50 хил. жилища в страната, както и за други 23 хил. стаи в хотели и традиционните японски гостоприемници риокан, съобщи Airbnb. За сравнение, през юни 2018 г., когато новите правила за споделени жилища влязоха в сила, на сайта имаше обявени 60 хил. имота.

Въпреки че Airbnb не рядко влиза в конфликт с регулаторите, компанията възприе по-кооперативен подход в Япония. Но правителството определи краен срок за собствениците на имоти да се регистрират, а през юни миналата година принуди нерегистрираните собственици да отменят резервациите две седмици преди изтичането на срока. Обявите намаляха с близо 80% до 13 800, съобщи тогава местният вестник Nikkei.

Още по темата
Airbnb, която е оценявана на 31 млрд. долара, се готви за листване на борсата в края на тази година или най-късно до 2020 г., и твърди, че Япония е пример за това как бизнес моделът й може да издържи дори на най-рестриктивните режими.

„Това показва, че можем да растем дори в такава среда. Важно е да имаме такива дългосрочни правила, дори те да са по-рестриктивни“, казва Натан Блехарчик, съосновател и главен технически директор на Airbnb, в интервю в Токио.

Правилата отвориха вратата за някои от най-големите японски корпорации да навлязат на пазара на споделените жилища. Сред местните партньори вече са SoftBank Group, операторът на магазини за стоки за дома FamilyMart UNY Holdings, компанията за търговия с електроника Bic Camera и авиокомпанията ANA Holdings.

Компанията съобщи в четвъртък, че партньорствата й на японския пазар са нараснали до над 117 компании, включително строителната компания Panasonic Homes и имотната компания HouseDo. Макар че подробностите около споразуменията все още не са уточнени, компаниите може да помагат за осигуряването на имоти за наемане или покупка, които са подходящи за споделяне, казва Ясуюки Танабе, мениджър на Airbnb за Япония.

„В Япония има особени предизвикателства. Всички казват, че ще живеем до 100 години, но няма да имаме достатъчно пари, за да живеем до 100 години. Хората ще са заинтересовани да отдават жилището си под наем за допълнителни приходи“, допълва той.

Airbnb се стреми да стабилизира и разшири бизнеса си в Япония с наближаването на Олимпийските игри догодина. Правителството на премиера Шиндзо Абе се стреми да привлече 40 млн. туристи през 2020 г., когато Токио ще бъде домакин на игрите.

Подобни събития по традиция карат повече хора да навлизат на пазара на краткосрочните наеми на фона на очакванията за нарастване на търсенето, казва Блехарчик. По време на Олимпийските игри в Рио де Жанейро през 2016 г. платформата е обслужила 85 хил. гости, допълва той.

Правилата за споделяне на жилищата в Япония ограничиха нощувките в частни имоти до 180 на година, но местните власти увеличиха препятствията за собствениците на имоти, като наложиха още ограничения. Например в района Шинджуку в центъра на Токио е забранено отсядането в частни имоти в работни дни, а Киото ограничи нощувките в такива имоти до около 60 дни между януари и март за собственици без специално разрешително.

След въвеждането на новите правила Airbnb инвестира 30 млн. долара в стратегически инициативи в Япония, включително маркетингова кампания с реклами в телевизии, печатни медии и социални мрежи, за да подобри имиджа на споделянето на жилища в страната. Тя не се е отказала и от райони като Шинджуку. Компанията съобщи, че има споразумение с местните власти собствениците на имоти, които са обявени в платформата, да се съобразяват с правилата, а гостите и домакините да са информирани за мерките за реагиране при природни бедствия.

Извън Япония Airbnb още се бори с регулаторите в Ню Йорк, най-големия й местен пазар, където закон от 2010 г. забрани отдаването под наем на цял апартамент в многофамилна сграда за по-малко от 30 дни без присъствие на наемател. Разрешаването на спора с регулаторите в Ню Йорк не е предварително условие за листването на стартъпа от Сан Франциско на борсата, казва Блехарчик, без да уточнява за кога е планирано то.

„Всяка юрисдикция в крайна сметка приема политики, които легализират споделянето на жилища, разбира се с всички уговорки и правила. За Airbnb вече не съществуват екзистенциални въпроси“, допълва той.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Хранителните магазини на бъдещето ще са по-малки и без опашки пред касите