Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Американските търговци на дребно напускат по-бързо моловете

От началото на годината е обявено затварянето на над 7400 магазина

Американските търговци на дребно напускат по-бързо моловете

Снимка: Архив Ройтерс

Търговците на дребно са напускали търговски центрове в САЩ с най-бързия темп за последните девет години през второто тримесечие, след като неумолимият ръст на онлайн пазаруването и фалитът на вериги с големи дългове започват да се отразяват на пазара на търговски имоти, пише Financial Times.

От началото на годината е обявено затварянето на над 7400 магазина, като Sears, Victoria’s Secret и Charlotte Russe са сред известните марки, които затвориха свои обекти в моловете в цялата страна.

Силните потребителски разходи подкрепят по-добре представящите се вериги, а собствениците са открили алтернативна употреба за някои от свободните обекти в търговските центрове – от складове до хотели. Рекордно ниското строителство на нови търговски площи също е подкрепило т. нар. нетно усвояване на площи в моловете – разликата между наличните и заетите площи. Тя е нараснала през 16 от последните 22 тримесечия.

Но като признак, че пазарът може би започва да се обръща нетното усвояване на търговски площи е намаляло през трите месеца до края на юни с най-бързия темп от началото на воденето на статистика от консултантската компания CBRE през 2010 г.

Тревожните данни от имотния пазар са оповестени в момент, когато инвеститорите отново започват да се безпокоят за перспективите за някои от най-големите собственици на физически магазини в страната.

Още по темата

Притесненията за дълговото бреме на компанията JC Penney, което е приблизително 4 млрд. долара, доведоха до поевтиняване на акциите й със 17% миналия петък. Веригата универсални магазини със 117-годишна история съобщи, че е наела външни консултанти, които да й помогнат да заздрави финансите си, но уточни, че не е ангажирала съветници, които „да я подготвят за съдебно преструктуриране или фалит“.

През последните две седмици дискаунтърът Fred’s предупреди, че планира да затвори 129 магазина, а веригата магазини за дрехи Charming Charlie подаде документи за защита от фалит.

Въпреки вълната от затворени магазини равнището на свободните площи в американските молове като цяло остава ниско. Данни на CBRE, които ще бъдат публикувани тази седмица, показват, че само 5,3% от общите площи в моловете са били налични за наемане през второто тримесечие.

Спадът на нетно усвоените площи в моловете от малко над 300 хил. кв. м се равнява на съвсем малък дял, около 0,4% от общите наличности.

Въпреки това според някои анализатори данните скриват сътресения в долния край на пазара на търговски центрове в САЩ. Докато при най-луксозните молове клас А++ средната заетост на търговските площи е около 97%, при търговските центрове с най-лошо качество от клас „D” заетостта достига едва 67 на сто, сочат данни на компанията Green Street Advisors.

Нежеланите имоти може да поемат по пътя на надолу, тъй като условията по договорите за наем позволяват на някои търговци на дребно да освобождават обектите си по-рано или да изискват намаляване на наемите, когато ключови наематели напускат.

Хъксли Самървил от рейтинговата агенция Fitch казва, че спадът на нетно усвоените площи в моловете е знак, че някои собственици на имоти не успяват да намерят заместници на наемателите в освободените обекти.

“Всеки път, когато магазин затваря врати и не може да бъде заменен..., възможностите на собственика да изплаща дълговете си намаляват“, допълва той.

Обявените от началото на годината 7426 затваряния на магазини съответстват на малко над 3 хил. отваряния на нови обекти, сочат данни на компанията Coresight. Затворените обекти вече са с около една четвърт повече спрямо 5864 затворени магазина през цялата минала година.

Някои търговци на дребно обаче имат планове за разширяване. Сред тях са брандът за спортни дрехи Lululemon, който този месец отвори обект с площ от 1860 кв. м в Чикаго, предлагащ зона за медитация и йога студио. „В по-добрите обекти има много силно търсене на площи“, отбелязва Антъни Буоно, глобален президент на отдел "Търговски площи" в CBRE.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
14
 
1
преди 1 година
Няма профилна снимка
Все по-сериозно намирисва стъкмистиката на САЩ. Веселбата идва със страшна сила.

Още от По света
Испания, Канада и Франция са магнитите за чужденци в търсене на нов дом