IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Четири възможности за инвестиции в бизнес имоти

Доходоносни инфраструктурни проекти привличат все повече вниманието на инвеститорите

11:18 | 06.04.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Динамични нови сектори в недвижимите имоти и доходоносни инфраструктурни проекти привличат все повече вниманието на инвеститорите. Консултантската компания Knight Frank обобщава четири от най-добрите възможности за инвестиции в бизнес имоти в момента.

Логистика

Силният растеж на разходите на онлайн потребителите продължава да стимулира високата активност на търговците на дребно (както традиционни, така и онлайн) при наемането на логистични площи. Очаква се значителен растеж да дойде от структурните промени, които се развиват в света.

Например, във Великобритания възвръщаемостта от логистични имоти е надхвърляла 20% през 2017 г. и според прогнозите те ще бъдат най-добре представящият се сектор в бизнес имотите на Острова и през 2018 г.

Великобритания има сравнително развита платформа за онлайн продажби (около 18% от продажбите на търговците на дребно се случват онлайн), но други страни са в значително по-ранна фаза на развитие на електронната търговия (10% от продажбите във Франция стават онлайн и 5% от продажбите в Испания). Очаква се растежът на онлайн продажбите в тези страни да продължи.

Amazon е добре установена на пазари като Великобритания и САЩ, но започна да работи с пълен капацитет в Австралия едва през декември 2017 г. Така че логистичният сектор предлага много възможности за инвестиции.

Флагмански магазини

Въпреки че все по-голяма част от разходите на потребителите се изместват в интернет и търговците на дребно променят стратегията си, за да са сигурни, че ще процъфтяват в свят с множество канали за търговия на дребно, съществува ясна тенденция за запазване на важността на физическите магазини.

Търговците на дребно осъзнават значението на физическото присъствие, което привлича клиенти и създава преживявания, като въплъщава техните ценности и вдъхва живот на историята на марката.

Компании като Apple, H&M, Louis Vuitton, Uniqlo, Samsung, Nike и други са струпани на централни локации, като много от тези марки имат множество магазини в света и често повече от един в определен град.

Съществува силно търсене на подходящи активи, тъй като търговците на дребно отдават по-голямо значение на тези флагмански магазини и се конкурират за площи на престижни локации, които отразяват най-добре тяхната марка и амбиция.

Земеделие

Демографските тенденции в света и променящото се потребление насочват интереса на инвеститорите към земеделието като сектор, предоставящ много благоприятни възможности в краткосрочен и дългосрочен план.

Смята се, че ръстът на населението, влошаването на качеството на земята, последиците от климатичните промени и проблемите с достъпа до вода ще изискват допълнителни обработваеми земи до 2030 г., които са три пъти по-големи от размерите на Франция.

Къде и в какво ще влагат парите си инвеститорите ще зависи много от отношението им към риска и инвестиционния им хоризонт. За инвеститорите, които търсят големи масиви от обработваема земя със сигурна собственост, най-високо качество на управление и значителен потенциал за диверсификация на енергийните източници, Австралия отговаря на всички критерии. Освен това страната осигурява удобен достъп до Азия, най-бързо развиващия се пазар на храни в света, където „класата на потребителите“ се очаква да нарасне с 1,6 млрд. души.

В Африка, където се очаква населението да се увеличи с близо 500 млн. души до 2030 г., а средната класа в Субсахарска Африка расте бързо, Замбия предлага съществуващи площи, обработвани по западни стандарти, или възможност за закупуване на големи парцели от необработена земя на много по-ниски цени.

Във Великобритания Brexit може да се окаже предизвикателство за някои земеделци, но несъмнено ще предложи възможности за иновативни предприемачи в земеделието с напредничаво мислене.

Китай променя правилата на играта

Инициативата „Един пояс, един път“ (One Belt, One Road - "Новият път на коприната"), която обхваща 69 страни, близо 60% от световното население и 40% от глобалния БВП, е амбициозна програма, насочена към стимулиране на икономическия растеж, разширяване на глобалното влияние и насърчаване на свързаността и интеграцията.

Инициативата, която трябва да бъде завършена до 2046 г., ще осигури платформа за нови търговски пътища, икономически връзки и бизнес мрежи в шест икономически коридора, простиращи се от Китай до Централна и Южна Азия, Близкия изток и Европа и преминаващи по морските пътища от Югоизточна Азия и Океания до Близкия изток, Африка и Европа.

Тъй като много от страните, обхванати от инициативата „Един пояс, един път“, преживяват бърза модернизация и урбанизация, изискванията за инвестиции в пътища, жп мрежи, пристанища, летища, тръбопроводи и технологична инфраструктура се увеличават.

В същото време ръстът на нови местни и международни компании в тези страни привлича китайски инвестиции, като дейността по сливанията и придобиванията расте значително на годишна основа.

За много китайски компании инициативата „Един пояс, един път“ ще се превърне в ключова част от бизнес стратегията им и все повече китайски марки ще стават глобални.

Развитието на инфраструктурата и на логистичните площи в идните десетилетия ще бъде значително и ще предостави добри възможности за инвеститорите в недвижими имоти.

Сингапур, Катар, Нова Зеландия, Естония и Малайзия са в позицията да извлекат най-голяма полза от инициативата „Един пояс, един път“, показва индексът на Knight Frank.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:34 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още