IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

COVID-19 предизвиква корпоративните ръководители да променят офисите

Част от усилията включват съкращаване на броя на частните офиси и намаляване на размера им

13:12 | 19.11.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Unsplash</em></p>

Снимка: Unsplash

Корпоративните ръководители е трябвало да се справят с много нови проблеми с обитаването на офиси през 2021 г. заради COVID, съобщава консултантската компания CBRE, цитирана от онлайн изданието World Property Journal.

Сред тях са поставяне на сензори за броя на служителите в офиса, повече пространства за съвместна работа, по-малки частни офиси, липса на офиси или повече пространства за сътрудничество. Ръководителите опитват да се справят с тях, за да върнат служителите в офисите по начин, който им позволява да използват офис пространството си по възможно най-ефективен начин, като в същото време то да позволява хибридна работа.

Няма точно определено единно ръководство за това как компаниите могат да направят промени във времето, което служителите прекарват в офиса и в подкрепа на работата, която те ще извършват там. Новото изследване на CBRE включва 42 компании с общ обем на наетите офис площи от 32 млн. кв. м в цял свят, за да разбере по-добре сложната динамика при наемането на офиси, която стои зад тенденцията към повсеместна хибридна работа.

Предизвикателството за компаниите е да управляват често неравномерен поток от служители на отиване и на излизане от офиса всеки ден, да установят модели, около които да изградят устройството на офиса си и удобствата в него, и да променят по съответния начин размера на портфейла си от офиси.

„Много компании разбират, че трябва да създадат ангажираща, продуктивна и ефективна работна среда, за да помогнат за връщането на служителите в офисите им. Затова много завръщащи се служители ще открият, че работното им място се е развило спрямо мястото, от което са си тръгнали миналата година“, коментира Сюзан Уосмънд, ръководител на отдела за глобално управление на наетите площи в CBRE.

„През идните няколко месеца мнозина от нас ще свикнат с промени като използването на приложение за резервиране на работно място и пространство за срещи през деня или приложение, показващо кой ще бъде в офиса, за да можем да проведем среща“, допълва тя.

„Няма единно решение на фона на усилията на компаниите да приспособят работното си място в отговор на пандемията, но повечето компании ще направят промени, големи или малки, за да съчетаят графиците за хибридна работа и да оптимизират портфейла си от офиси“, казва Лени Бодоан, главен управляващ директор на отдел „Работно място, проектиране и заетост“ в CBRE.

„Данните за заетостта в реално време като тези в доклада ще са от основно значение, докато  работодателите променят работните си стратегии за бъдещето“, допълва той.

Данните на CBRE показват, че към август тази година 60% от компаниите са променили устройството на офисите си, за да ги пригодят за промени в работните практики заради пандемията, а 29% не планират никакви промени. 12 на сто са заявили, че все още не са взели решение.

Част от усилията включват съкращаване на броя на частните офиси и намаляване на размера им. Една четвърт от компаниите сега не включват частни офиси в стандартните си проекти на работното място. Повечето компании (56%) използват стандартни размери на офиса от 90 до 130 кв. м, което е лек спад спрямо предишни години.

Сега компаниите обръщат повече внимание на степента на използваемост на офиса си – броят на хората, които физически обитават площта, отколкото на традиционни показатели като броя на бюрата без титулярен служител и брой места на квадратен метър при определянето на нуждите си от площи и идеалната организация на площите в  офиса им.

79% от компаниите следят използването на служебните карти от служителите на входните пунктове, за да определят ежедневната заетост на офисите си. 56 на сто прибягват до визуално наблюдение, 46 на сто наблюдават влизанията в wifi мрежата на офиса, а 26% използват сензори, които наблюдават залите и бюрата.

Повечето компании (56%) използват гъвкави офис площи, които се наемат краткосрочно, за да допълнят портфейла си с офиси. 43 на сто казват, че планират да увеличат използването на гъвкави площи в бъдеще, а 36 на сто все още не са решили да правят промени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още