IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Две години след проваленото IPO WeWork става публична компания

Компанията за споделени офиси затвори локации, предоговори наеми и съкрати хиляди работни места, за да намали разходите по време на пандемята

21:45 | 21.10.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg</em></p>

Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Компанията за споделени офиси WeWork ще излезе на борсата в четвъртък, слагайки край на пътуване към листването, което включваше провал на първичното ѝ публично предлагане през 2019 г., пише Wall Street Journal.

WeWork ще стане публична чрез комбинация с компанията за придобиване със специално предназначение BowX Acquisition.

През 2019 г. IPO-то на WeWork се провали, след като компанията беше изправена пред въпроси за корпоративното си управление и пазарната си оценка. Сега компанията, която ще дебютира на Нюйоркската фондова борса, премина през преустройство при главния изпълнителен директор Сандип Матрани. Тя затвори офиси, предоговори наемни договор и съкрати хиляди работни места, за да намали разходите си по време на пандемията от COVID-19.

Сделката с BowX Acquisition по-рано тази година даде на WeWork оценка от близо 8 млрд. долара. Комбинацията осигурява на компанията ликвидни средства от около 1,3 млрд. долара.

Книжата ще започнат да се търгуват в четвъртък под името WeWork Inc. и символа им WE. В сряда цената на акциите на BowX Acquisition достигна 10,38 долара, или ръст с 10,8% към края на търговията.

Основана през 2010 г., WeWork е играч на пазара на гъвкави офис площи. Тя подписва дългосрочни наемни договори със собственици на имоти и след реновиране на площите и обзавеждането им компанията преотдава малки офиси или дори цели сгради на наематели, като сроковете може да достигат само един месец в някои случаи.

WeWork имаше оценка от 47 млрд. долара преди IPO-то си, но опитът ѝ да излезе на публичните пазари през 2019 г. се провали, след като инвеститорите обърнаха гръб на губещата компания. Нейният лидер Адам Нойман впоследствие подаде оставка като главен изпълнителен директор, като уведоми служителите си в имейл, че „върху мен е насочено твърде голямо внимание“.

Японският технологичен инвеститор SoftBank Group инвестира пари в WeWork и спаси компанията след проваленото IPO. Тя продължава да държи мажоритарен дял в компанията след SPAC сделката. Нойман ще има право на глас от около 11% след комбинирането на бизнеса, сочат борсови документи.

През 2019 г. WeWork съобщи, че мисията ѝ е да „повишава знанията в света“ и че може да намали разходите с 66% спрямо стандартен наемен договор. При новия ѝ опит да навлезе на публичните пазари WeWork публикува презентация за инвеститори, която включва примери как компаниите могат да намалят разходите си за недвижими имоти с около 25% на служител, пренасочвайки се към WeWork.

Преди дебюта на публичния пазар Матрани рекламираше имотите на компанията чрез концепцията за пространството като услуга. „Докато компании в света преосмислят работното си място, WeWork е в уникална позиция да предлага площи и услуги, които могат да носят решения, основани на гъвкавостта“, каза той в сряда.

Пандемията от COVID-19 започна точно когато WeWork опитваше да се възстанови от проблемите си в края на 2019 г., отправяйки предизвикателство към компанията, чиито споделени офиси залагаха на близостта на служителите. През август компанията обяви нетна загуба от 888,8 млн. долара за трите месеца до 30 юни спрямо загуба от 863 млн. долара година по-рано.

В борсов документ WeWork съобщи, че заетостта на офисите ѝ е намаляла до 55% към 1 юни спрямо 58% през същия период на миналата година заради спад на търсенето, провокиран основно от COVID-19.

Матрани и изпълнителният председател Марсело Клор, който е и главен оперативен директор на SoftBank Group, ще останат начело на WeWork, след като тя стане публична компания.

SPAC компаниите, известни още като компании празен чек, защото набират пари с цел да открият мишена, с която да се слеят и да я направят публична, станаха популярни на фона на търсенето на алтернативи на традиционните IPO-та. SPAC компаниите обикновено се нуждаят от две години, за да намерят цел. Цената на акциите на листнати SPAC компании намалява тази година, при което книжата на много от тях се търгуват под цените при дебюта им.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още