Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Глобалните компании ще преосмислят офиса за живота след пандемията

90% от глобалните наематели смятат офиса са стратегически инструмент за бизнеса си

Глобалните компании ще преосмислят офиса за живота след пандемията

Снимка: Chris J. Ratcliffe/Bloomberg

Международните компании насочват поглед към работните си места, за да вдъхнат нов живот на корпоративния бранд и култура след пандемията, със значително подобряване на удобствата и наличните услуги за служителите, показва ново изследване на консултантската компания Knight Frank, цитирано от онлайн изданието Property-Magazine.EU.

Второто издание на доклада на компанията (Y)our Space се основава на отговори от почти 400 международни компании с общо над десет милиона служители и предоставя уникален поглед към стратегиите за работното място и нуждите от недвижими имоти на глобалните компании.

В момент, когато компаниите започват да гледат отвъд пандемията, а разпространението на ваксините предоставя пътна карта за смекчаване на мерките в света, те оценяват преживяването през миналата година и обмислят как да подобрят привлекателността на работните си места в бъдеще.

Офисите остават от основно значение за корпоративната култура

Въпреки ограничения достъп до офиси повече от една година компаниите продължават да сочат работните си места като основен компонент от корпоративната си идентичност и изтъкват жизненоважното му значение за запазването и вдъхването на нова енергия на служителите след пандемията.

90% от глобалните наематели, участвали в допитването на Knight Frank, са заявили, че недвижимите имоти са стратегически инструмент за бизнеса им. 49 на сто от компаниите са посочили „корпоративния бранд и имидж“ като топ стратегически приоритет, постигнат от недвижимия им имот, а офисите все повече са смятани и за инструмент за подобряване на благосъстоянието на служителите, сътрудничеството и привличането и задържането на таланти, като всяка от тези категории е била посочена от 37% от компаниите.

Необходимостта от подобряване на удобствата в офиса и коригирането на стратегиите на работното място ще накарат до една на всеки четири компании да премести корпоративната си централа след пандемията. 38% от компаниите са заявили, че е вероятно, много вероятно или определено ще преместят корпоративната си централа през идните три години, откривайки пътя за значителна активност на офис пазара и конкуренция за най-висококачествените и с най-добра локация площи през идните години.

Ще има бягство към качествени площи, като 92% от компаниите планират са увеличат или да запазят същото ниво на качество в офисите си.

Много бизнеси планират също да увеличат използването на офиси, за да подкрепят амбициите си за растеж след пандемията, като 30% се стремят да увеличат общите си офис площи през идните три години. Общо 65% от компаниите планират да увеличат или стабилизират настоящото ниво на площите си.

Технологичните компании ще бъдат най-големите двигатели на търсенето на офис площи, като 39% от глобалните наематели, които очакват да увеличат размера на глобалното си присъствие през идните три години, се определят като технологични, медийни и телекомуникационни бизнеси. От тях 70 на сто планират да увеличат глобалното си присъствие с над 10% спрямо настоящия си размер.

Още по темата
„Във въздуха се носи нагласа за промяна. Глобалните компании гледат отвъд пандемията и са съсредоточени върху начина, по който работното им място може да засили корпоративната култура и да ангажира отново служителите в новата ера на гъвкава работа“, коментира Уилям Биърдмор-Грей, глобален ръководител на отдел „Услуги за наемателите“ в Knight Frank. „Наблюдаваме повторно запознаване с офиса, което започва в много големи градове по света.

Компаниите искат да дадат на служителите си най-доброто и от двата свята, като им позволят да работят гъвкаво, но в същото време превръщат офисите си в най-доброто възможно преживяване. Това означава предоставяне на по-високо качество и по-ангажирани работни места“, допълва той.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Илон Мъск продава и последната си къща