IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ikea се готви за бъдеще на мега градове и тънки портфейли

Ниските цени остават приоритет номер едно на компанията

12:31 | 11.04.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Най-голямата верига магазини за мебели в света Ikea Group се готви за бъдеще, в което хората имат малко възможности за спестяване – както в портфейлите си, така и от гледна точка на пространството, пише Bloomberg.

Шведският мебелен гигант се отказва от традицията си да планира пет до десет години напред и възприема нов тригодишен подход, за да е в крак с бързо променящото се общество.

Стратегията ще гарантира, че компанията отговаря на нуждите на урбанизиран свят, в който хората „живеят в малки пространства“, имат „тънки портфейли“ и „малко време“, казва главният изпълнителен директор  Йеспер Бродин. Изследване на компанията показва, че до 2030 г. около 60% от населението на света ще живее в големи градове, два пъти повече отколкото сега, допълва Бродин.

„Ще възприемем тригодишен подход, при който повишаваме амбициите за бизнес целите си и отчасти променяме начина, по който посрещаме нашите клиенти“, отбелязва той.

Компанията е в процес на трансформация, при която създава повече магазини в центровете на градовете, за да достига по-добре до клиентите. Тя отвори десетина малки шоуруми в градове като Лондон и Париж, за да обслужва по-добре купувачите в градовете.

Според Бродин стратегията цели директно навлизане във всекидневните на хората чрез повишаване на дигиталния фокус, онлайн пазаруването и по-добро обслужване на хората, които се нуждаят от доставка в дома. Вниманието към големите складове ще се запази, но ще бъде смекчено от други приоритети.

“Трябва да помислим къде ще откриваме големите си складове, да инвестираме много в градските центрове и след това да разширим тази стратегия към нашите мега градове, а после и към всички страни и пазари“, отбелязва Бродин.

Компанията обаче няма да се откаже от манията към евтини стоки на основателя си Ингвар Кампрад, който почина през януари. „Имаме финансов план за всичко това, като вземаме предвид инвестициите в по-ниски цени. Това винаги е приоритет номер едно за нас“, категоричен е Бродин.

Оперативната печалба на компанията за цялата година намаля с 33% до 3 млрд. евро (3,71 млрд. долара) в 12-те месеца до август след повишаването на разходите, подкрепящи разширяването й, и намаляването на печалбата от филиалите, продадени на собственика на бранда Inter Ikea преди една година. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:55 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още