Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Ikea затваря първи магазин във Великобритания заради разочароващи посещения

Това е един от редките случаи, в които шведската верига за мебели затваря свой обект

Ikea затваря първи магазин във Великобритания заради разочароващи посещения

Снимка: Tasneem Alsultan/Bloomberg

Шведската верига за мебели Ikea ще затвори първия си магазин във Великобритания заради „значително по-малкия“ брой посетители от първоначалните очаквания, съобщава Financial Times. Това е един от редките случаи, в които веригата затваря свой обект, отбелязва изданието.

Шведската компания съобщи, че многоетажният ѝ магазин в Ковънтри е регистрирал последователни загуби от отварянето му през 2007 г. и допълни, че купувачите са предпочели да посещават ритейл паркове или да пазаруват в интернет.

„Макар че това не е лесно решение, то е правилното решение за дългосрочния успех на Ikea във Великобритания“, заяви Питър Джелкъби, кънтри ритейл мениджър и директор на отдела за устойчиво развитие на подразделението на компанията във Великобритания и Ирландия.

352-та засегнати служители ще проведат консултации с компанията за търговия на дребно, която съобщи, че ще опита да направи вътрешно разместване за „колкото се може повече хора“. Магазинът ще бъде затворен през лятото.

Ikea е предприела най-голямата си трансформация от създаването си преди 77 години. Компанията прави преход от модел, в който клиентите пътуват до складове в покрайнините на градовете, за да вземат и сглобяват мебелите си, и вместо това залага на по-малки магазини в градския център.

Миналата година тя отвори по-малки обекти в центъра на Париж и Москва, които се оказаха успешни, като 1,3 млн. души са посетили магазина La Madeleine в Първи район на френската столица през първите пет месеца от откриването му.

Още по темата

Магазинът в Ковънтри първоначално беше част от проучването на Ikea на различни формати за търговия на дребно, въпреки че седемте му етажа го поставяха сред мащабните обекти на компанията. Ikea съобщи, че обмисляла смаляването му, но „естеството на мястото означавало, че това не е реалистичен вариант“.

Бизнесът на Ikea във Великобритания, която има 22 магазина, включително обекта в Ковънтри, е донесъл общи приходи от продажби от 2,1 млрд. паунда (2,4 млн. евро) в годината до август.

Ingka Centres, имотното подразделение на компанията-майка на Ikea Ingka Group, съобщи през януари, че е купила търговски център в западния квартал „Хамърсмит“ в Лондон, където да построи първия си „градски магазин в малък формат“ във Великобритания.

Компанията за търговия на дребно навлиза и в електронната търговия. Онлайн продажбите й са нараснали с 43 на сто в годината до август и са се равнявали на 7 на сто от общите й приходи от 41,3 млрд. евро. Печалбата на компанията преди данъци е възлязла на 1,8 млрд. евро.

Междувременно стана ясно, че американската верига универсални магазини Macy’s планира да затвори 125 обекта през идните три години. Това е признание, че една пета от обектите й не могат да са на печалба, когато купувачите се насочват все повече към покупки в интернет и посещават по-малко моловете, отбелязва Wall Street Journal.

Освен това компанията закрива около 2000 работни места, или 10% от ръководния и обслужващ персонал, и затваря редица офиси. Тя също така ще се откаже от централата си в Синсинати и ще съсредоточи всичките си ръководни роли в Ню Йорк.

Компанията за търговия на дребно тества нова концепция, която ще я извади от моловете, с откриването на по-малки магазини, където пазаруват повече хора. Тя също така продължава да търси начини за печалба от недвижимите си имоти, включително офис кула, която планира да изгради в Ню Йорк.

Промените ще доведат до разходи за преструктуриране на стойност 480 млн. долара. Macy’s очаква да спести 1,5 млрд. долара на година до края на 2022 г. и 600 млн. долара през настоящата фискална година. Част от средствата ще бъдат реинвестирани в технологии и други подобрения.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

1
 
12
 
3
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Бил съм в Икея в поне няколко страни, искам да споделя впечатлението си от тази в София, да scott е прав за "някои неудобства" в сърфинга из Икея, това очевидно им е някъква корпоративан идея, каквато вече не я намирам за свежа. Но това е по-малката беда, големият проблем на българската Икея е, че се опорочава концепсията за качество с ниски цени, каквато предполагам е заложена и се предплага да бъде руководящ мотив за потребителя да купи именно от там. За качестовото ще премълча, а цените не са никък ниски, възможно в страни с висок стандарт тези цени наистина са атрактивни, но не и в България, още повече модифицирани неприятно от гръцкия мениджмент. И кафето им не струва, да не говорим за извращението шведски кюфтенца с мармалат, абсурд!
4
 
7
 
2
дядя Вова до: scott
преди 7 месеца
И в Джъмбо е същата жжунгла!
12
 
12
 
1
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Отивам ас у икеята до ринга. И СЕ ПОЧУСТВАХ КАТО МИШКА В КАПАН ДА ВИ КАЖЕМ! Не мож да си врезеш-излезеш откъдет си искаш и не виждаш изход през целото време. Обикаляш като кон по неква сива пътека, да им разгледаш сичко, макар да не те интерсува. бех отишъл за стол и се върнах без нищо. БЕСЕН! ТОЗ, ТЕХНИА МЕНИДЖЪР МОЖ ДА Е ГЕНИАЛЕН, АКО ИСКА ЗА КЛИЕНТИ ОПИТНИ МИШКИ, РОБИ ИЛИ В КРАЕН СЛУЧАЙ ***. Секи уважаващ себес човек им обявева БОКЪТ на мигъ, веднага и отвратен. Икея, ***.

Още от По света
Шест месеца след пандемията офисите в САЩ остават наполовина празни