IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как големите данни ще повлияят на купуването и продаването на имоти?

Изкуственият интелект навлиза все повече в бизнеса с недвижими имоти в САЩ

17:59 | 07.01.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Големите данни – огромното количество информация, която се генерира всеки ден в свързания ни свят, подкрепят бизнес модели в индустрии от финансите до туризма. Те навлизат и в многостранния и мултимилиарден сектор на недвижимите имоти, който разчита предимно на традицията и интуицията, пише онлайн изданието Mansion Global.

„Имотите по традиция възприемат късно инструменти и технологии“, казва Джон Д’Анджело, който ръководи базирания в Ню Йорк сектор на недвижимите имоти на Deloitte в САЩ. „Възприемането на данни и анализи не е изключение. Но мисля, че през последните 18 месеца индустрията осъзнава все повече стойността на големите масиви от данни и включването им в работата на хората“, допълва той.

Днес има все повече технологични стартиращи компании, както и големи имотни компании, които започват да търсят информация чрез анализа в реално време на огромни масиви от данни, захранващи инструменти на изкуствения интелект. Генерираното познание започва да очертава жизненоважни решения в областта на имотите – какъв имот да построим, каква цена да поставим на жилище за продажба и как да стигнем до купувачите.

Нов вид данни

Използвайки захранвани с големи данни инструменти, предприемачите оценяват по-добре потенциални проекти, агентите на недвижими имоти обслужват по-ефективно клиентите, а купувачите и продавачите на жилища се освобождават от хаоса и бюрокрацията при купуването и продаването на имот.

Но за да разберем потенциала на „големите данни“, трябва да ги разграничим от обикновените данни, събирани в имотната индустрия.

Традиционният вид пазарна и имотна информация като размер на терена, цена, ръст на населението в района, близки училища е включен в обявите на агенциите за недвижими имоти.

За имотната индустрия големите данни са относително нови, нетрадиционни данни, които дават ново познание. Примерите включват количеството светлина, което домът получава през деня, равнището на шумово замърсяване в квартала, предпочитанията на местните жители на спортни уреди и популярността на близките места за забавление.

„Вече не е важно само кога е построен даден имот, дали е направен от дърво, колко етажа има, с колко спални и бани разполага. Сега има други 200 вида данни“, казва Зак Арънс, съосновател и партньор в компанията MetaProp в Ню Йорк, съсредоточена върху технологиите в имотите.

Голямото количество информация засилва възможностите за отговор на някои от най-основните въпроси в сектора на жилищните имоти, особено във високия сегмент.

Последна актуализация: 08:02 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още