IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как се променят разходите за новите офиси?

Средната цена на оборудването на офис в Европа е нараснала до 1631 евро на кв. м

21:00 | 08.12.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Lisa Maree Williams/Bloomberg</em></p>

Снимка: Lisa Maree Williams/Bloomberg

Традиционното работно място се променени както никога досега. Това означава, че много организации правят преглед на портфейлите си с офис площи, за да увеличат гъвкавостта и да намалят разходите. Възникват благоприятни възможности, както за обновяване, така и за реинвестиране в определени области на работното място и за отговор на новите очаквания на служителите, пише консултантската компания JLL.

В Европа средната цена на оборудването на офис пространство е нараснала с 6,6% на годишна база до 1631 евро на квадратен метър. Недостигът на работна ръка, съображения, свързани с COVID-19 и безопасността, както и притесненията около наличностите на материали и доставките ще тласкат още повече нагоре разходите за материали и ще водят до ръст на цените.

Компанията посочва три ключови тенденции в проектирането на офиси, които ще въздействат върху разходите за оборудване през 2022 г. и след това.

Хибридната работа и частичната работа от разстояние

Очаква се в хибридния модел служителите да работят от разстояние средно два дни в седмицата, показа неотдавнашно изследване на JLL за предпочитанията на служителите от региона на Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА).

Бъдещите проекти за офиси в някои случаи ще обръщат по-голямо внимание на сътрудничеството, както и на пространствата за общуване, а по-малка част от офис площите ще бъдат заделяни за отделни работни места. Вместо това по-голям акцент ще се постави върху усилията за привличане на служителите обратно в офиса.

Новите начини за работа може да повлияят върху разходите. Сега площите трябва да бъдат грижливо проектирани и приспособени към индивидуалните нужди, така че офисът да отговаря на изискванията на множество потребители, които ще се засекат в един и същи ден. Средните разходи на квадратен метър за колаборативен и насочен към мобилността проект за офис, например, ще бъдат по-високи в сравнение със стандартния офис. Строителните разходи са по-високи, тъй като по-малка част от офис площите са заделяни за обикновени отворени пространства, изпълнени с редици с бюра.

Съсредоточени върху технологиите проекти подкрепят нови начини за работа

Технологиите ще бъдат от ключово значение в подкрепа на хибридния модел на работа или на работата от разстояние, изискващи силна дигитална свързаност, умни технологии и аудио- и видео системи. Постоянен преход към виртуално сътрудничество ще изисква преосмисляне на технологичната среда на много съществуващи офиси днес.

Количеството технологии на работното място се очаква да продължи да расте, което ще доведе до нарастваща сложност за поддръжката им. Но свързаните с това разходи ще варират в зависимост от качеството и мащаба на интегрираните технологии.

Възобновено внимание към устойчивостта, здравето и благосъстоянието

Устойчивостта е ключов фактор за компаниите, които оборудват и управляват площите си. Популярността на зелените сертификати нараства. Сертификати като BREEAM, LEED и WELL ще играят все по-важна роля в процеса на проектиране и строителство.

Капиталовите разходи за получаване на сертификат за постигнати благосъстояние и устойчивост ще нарастват наред с разходите за такси за кандидатстване и получаване на сертификат.

Но енергийната ефективност, доказана чрез сертификат за устойчивост, ще доведе до по-ниски оперативни и текущи разходи с времето. Разходите за всеки проект зависят от нивото на търсеното сертифициране и дали разходите може да бъдат намалени, ако бъдат включени в ранните етапи на проектиране и се избере правилната сграда за търсената цел.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още