IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Очертава се светло бъдеще пред европейския туризъм и хотелския сектор

Пазарът крие допълнителни възможности за увеличаване на стойността на посещенията, посочват експерти

16:49 | 11.12.17 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Европа е най-желаната и най-посещавана дестинация от туристи в света през 2017 г. въпреки някои проблеми от последните години, най-вече свързани с тероризма, се посочва в доклад на консултантското звено за хотели на Christie & Co.

Поне засега Brexit не се отразява на интензивността на туризма и представянето на хотелите в региона.

Компанията има положително очакване за търсенето на хотелско настаняване в близко бъдеще. 

Пътешествениците от Европа са основен източник на растеж за туризма в региона, като съставляват около 90% от търсенето. Другите водещи пазари за европейския туризъм също отчитат ръстове – САЩ, Канада, Австралия, Индия и Китай, допълва се в доклада.

За Индия и Китай експертите очакват здравословен икономически растеж през следващите пет години, което на фона и на нарастващото население се очаква да даде допълнителен тласък на търсенето на хотелско настаняване в Европа.

Christie & Co посочва, че има две възможности за увеличаване стойността на посещенията на европейския пазар. На първо място Испания и Гърция изостават от Западна и Северна Европа по отношение стойност на посещенията на чуждестранни туристи. За тях възможности се крият в обновяването на хотелската база.

Втората възможност за увеличаване на стойността е свързана с брандинга. По-голямата част от хотелите в Европа не се свързват с никакъв бранд и имат нужда от инвестиции, се подчертава в доклада.

Друго предизвикателство пред туристическия и хотелския сектор е капацитетът на летищата. Ако този проблем се адресира, това ще даде тласък за развитието на хотелите и друга инфраструктура, посочват експертите.

Повечето европейски пазари на хотели имат потенциал да привлекат и насочат към растеж международни брандове, допълва се в документа. Други пазари пък – например Исландия, Полша, Дания, Португалия, Испания, са изключително подходящи за привличане на опортюнистични инвеститори, които са склонни да поемат по-голям риск. За тези пазари се очаква да продължат да отчитат ръстове на приходите от стая през следващите години на фона на силното търсене и недостатъчното предлагане.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:35 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още