IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Покажи ми парите, или защо луксозните марки се насочват към летищата

Водещите модни брандове на световно ниво са открили 33 нови летищни магазини между 2016 и 2018 г.

14:50 | 07.04.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Малцина биха избрали да прекарат повече време на летищата, отколкото трябва. Шефовете на луксозните марки обаче са рядко изключение от това правило, коментира Wall Street Journal.

Водещите модни брандове на световно ниво са открили 33 нови летищни магазини между 2016 и 2018 г., сочат данни на имотната компания Savills, макар че са забавили разширяването на магазините си на други места. Още откривания престоят и през тази година: Christian Dior, Gucci, Hermès, Louis Vuitton и Prada са сред 13-те международни марки, които искат пространства на новото летище в Истанбул.

Брандовете искат да последват разходите за луксозни стоки, докато те стават все по-мобилни. Продажбите на летищата са се увеличили със 7% през 2018 г., сочат данни на Bain & Company. За сравнение, продажбите от универсалните магазини са намалели с 4%, а разходите в магазините в градските центрове са останали без промяна. Само онлайн продажбите задминават тези от летищата. 

Засилването на глобалния туризъм стои зад тази тенденция. През 2018 г. международните пътувания са се увеличили с 6% до 1,4 млрд. спрямо предишната година, сочат данни на ООН. Пътниците със самолети обикновено са по-заможни от средното ниво – макар че евтините полети променят това донякъде – затова локациите на летищата са ефективен начин да се привлекат продажби. Самите летища все повече разчитат на приходите от реклама, докато конкуренцията за привличане на полети налага натиск върху летищните такси. Това ги прави по-склонни да обновявят терминалите си спрямо стандартите, които глобалните луксозни брандове изискват.

Конкуренцията за пространства на най-натоварените международни летища в света, например лондонското Хийтроу или парижкото Шарл де Гол, е сериозна. Затова и магазините са скъпи: летищата обикновено изискват 20-30% от оборота на наемателите.

Брандовете обаче са готови на това, стига да се доближат още повече най-вече до китайските потребителите, на които се дължи 1 от всеки 3 долара, похарчени за луксозни стоки на глобално ниво и обикновено пазаруват, когато пътуват извън страната. И Сидни, и Сингапур са популярни сред луксозните марки заради големия брой китайски туристи, които преминават през летищата им.

Летищата освен това примамват и със силната гъстота на продажбите – внимателно следен показател, който показва приходите от квадратен фут на пространство на магазина. Резултатите може да са три пъти по-високи от тези на градските бутици на брандовете, сочи консултантът в търговията на дребно Pragma. Основна причина за това е по-дългото работно време и сериозния трафик от клиенти. Летищата са едно от малкото места в търговията на дребно, където този трафик вероятно ще расте. Очаква се до 2030 г. международните пътувания да са с 29% повече от сегашните им нива, сочи Световната организация по туризъм.

На на последно място бутиците по летищата предлагат начин брандовете да навлязат на обещаващи пазари, където в градските центрове може все още да няма район с луксозни магазини, например някои градове в Индия. За туристите имена като Gucci и Hermes ще се превърнат в още по-позната гледка, веднъж преминали през проверките за сигурност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:17 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още