IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Поколението Y се превръща в движеща сила за пазара на луксозни имоти

Богатите представители на генерацията у нас търсят нов тип жилища с модерна архитектура, оборудвани със смарт технологии

20:50 | 25.06.18 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;M3 Communications Group, Inc.</em></p>

Снимка: M3 Communications Group, Inc.

Новата движеща сила на пазара на луксозни имоти в световен мащаб става Поколението Y – генерацията купувачи, родени от края на 70-те години на 20 в. век до средата на 90-те. Това сочи новият анализ на Christie’s International Real Estate – една от най-влиятелните международни мрежи от брокери в света, специализирана в маркетинг и продажба на имоти от най-висок клас, работеща в сътрудничество с българската консултантска компания за имоти в луксозния сегмент Unique Estates.

Т.нар. Поколението Y включва млади хора на около 30-годишна възраст, част от които работят в силно конкурентни сфери като информационни технологии, инвестиции и стартъпи и имат натрупан паричен ресурс. Дълги години тази демографска група не присъстваше на пазара на ексклузивни имоти, но през 2017 г. и в началото на 2018 г. нейни заможни представители станаха двигател на промените в луксозния сегмент, включително и у нас.

Цени и специфики на предпочитаните имоти

Още миналата година консултантската компания за имоти от най-висок клас Unique Estates представи тенденцията за навлизане на Поколението Y на българския пазар на луксозни жилища. За кратко време купувачите от тази генерация стана движеща сила в международен план, което се отрази и върху профила на най-търсените и предпочитани имоти. Богатите представители на поколението у нас се ориентират главно към нов тип жилища с модерна архитектура, оборудвани със смарт технологии, което обособява ръст в предлагането на ново строителство.

В световен мащаб представителите на Поколението Y търсят имот, който предоставя удобство в градска атмосфера, както и иновативни възможности за развлечение. Най-често такъв тип покупки се осъществяват при избора на втори дом, който би могъл да се използва като ваканционно жилище или да се отдава под наем.

По тази причина един от най-предпочитаните пазари за представителите на Поколението Y е френският град Кан, известен с целогодишните си фестивали и голяма туристическа посещаемост.

Според данните заможните представители на тази демографска група правят инвестиции от 5 до 15 млн. евро в изцяло обзаведени жилища, които се намират в центъра на световни метрополиси и имат голяма тераса и по възможност гледка към плаж.

Конкуренция между 30+ и 60+

Въпреки нарастващото влияние на Поколението Y на пазара на недвижими имоти, този тип купувачи често срещат известни трудности при осъществяването на сделки с висок клас имоти. Сред предизвикателствата, пред които се изправят, са несъответствието между предлагането и търсенето на луксозни жилища и засилена конкуренция от страна на т.нар. бейби бумъри – представители на поколението, родено между 1945 и 1965 г.

За разлика от представителите на Поколението Y, заможните бейби бумъри търсят жилища, които да им осигурят удобство след пенсионирането им, като за целта продават големите си луксозни домове, за да закупят няколко имота от висок клас на общата стойност на продадения. Подобно на по-младите обаче, след такъв тип продажба те също се ориентират към просторни жилища в градска среда с няколко спални и бани, което предизвиква конкуренция в луксозния сегмент между двете генерации. Това „съревнование“ между различни демографски групи е и един от главните фактори, на които се дължи изоставането на предлагането на луксозни имоти спрямо търсенето в международен план.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 8 rate down comment 2
bgMan
преди 5 години
Само дето не е цялото поколение Y а само 0.1% от него?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 3
mrynmryn
преди 5 години
Тая статия я дъвчат всяка година, все едно са открили топлата вода.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още