Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Ползвателите на коуъркинг пространства ще се удвоят до 2022 г.

В България все повече корпорации използват възможностите на споделения офис

Ползвателите на коуъркинг пространства ще се удвоят до 2022 г.

Снимка: Pixabay.com

Броят на споделените работни (коуъркинг) пространства в глобален мащаб ще нарасне от 14 411 през 2017 г. до малко над 30 хиляди през 2022 г. по данни на Global Coworking Unconference Conference (GCUC).

Още по темата

Това означава, че те ще се увеличават  с 16,1% на годишна база. Броят на членовете им ще расте дори по-бързо от броя на пространствата. Прогнозата е използващите коуъркинг места от 1,74 млн. през 2017 г. да надвишават 5 милиона през 2022 година, съобщиха от Work&Share, едно от най-големите коуъркинг пространства в София, което е рзположено върху площ от 2500 кв. м. 

„Наблюдаваме нарастваща тенденция големите корпорации да се възползват от предимствата на споделените работни пространства. Някои технологични гиганти, като IBM, Microsoft и Verizon, тестват използването на коуъркинг пространства за служителите си, така че да могат да бъдат по-близко и да взаимодействат по-лесно с иновативни стартиращи фирми“, коментира Божидар Георгиев, един от основателите на Work&Share.

Той обясни, че подобна тенденция се наблюдава и в България – компании като Кока Кола, Сосиете Женерал и БАКБ се обръщат към коуъркинг пространствата заради екосистемата, която изграждат и заради лесния достъп до иновативни идеи и нови таланти.

Повечето споделени пространства са фокусирани върху фрийлансъри и малки компании, коментират от екипа на Work&Share България. Те обаче променят тази концепция, предлагайки среда и на по-големи екипи и бързоразвиващи се компании.

От компанията посочват, че пример в световен мащаб в това отношение е WeWork – една от най-големите вериги за коуъркинг пространства в света, която през последната година е увеличила корпоративната си клиентска база с 370%. Към юни 2018 г. корпоративните обитатели съставляват приблизително една четвърт от членовете и приходите на WeWork. Веригата също така създават отделни пространства предазначени специално за клиенти като IBM, UBS и Facebook.

Нарастващата нужда от по-голяма гъвкавост на работното място кара все повече от големите компании да използват споделените работни пространства. Заедно със стартъпите, те имат за цел да бъдат в крак с новостите, да откриват нововъзникващите тенденции и нови възможности за продажба на услуги.

Според прогнозите на Световния икономически форум до 2030 г. самонаетите работници или т.нар. фрийленсъри ще съставляват 80% от работната сила. Тази тенденция, съчетана с нарастващата нужда от страна на компаниите за съвместна работа с нови таланти, ще продължи да задвижва търсенето на коуъркинг пространства и бъдещето им изглежда повече от обещаващо. Освен възможностите за различно работно място, те предлагат и изключително широка палитра от събития и обучения, които често се организират предимно за хората, които работят в тях, но има и отворени формати, които допълнително създават възможности за срещи и запознанства.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Инвеститорите се завръщат мощно на пазара на складови площи в света