Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Празните витрини на "Бродуей" са нараснали със 78% за три години

Към момента над 300 магазина на известната улица в Ню Йорк пустеят

Празните витрини на "Бродуей" са нараснали със 78% за три години

Снимка: Demetrius Freeman/Bloomberg

Над 300 витрини на улица „Бродуей“ в Ню Йорк са празни, което е ръст със 78% спрямо три години по-рано, показва неотдавнашно допитване в момент, когато коронавирусната пандемия подлага на допълнителен натиск физическите магазини, пише Wall Street Journal.

Президентът на компанията Manhattan Borough Гейл Брюър и нейните служители преброили 335 празни витрини в края на август, когато направили преглед на магазините по дългата 21 км улица. При подобен преглед през 2017 г. те установили 188 празни витрини.

„Наемите са толкова високи, особено на „Бродуей“ в Манхатън, че за малките магазини е трудно да се справят“, коментира Брюър.

Тя уточнява, че няма информация за общия брой на витрините по „Бродуей“, така че не е ясно какъв е процентът на празните магазини.

Близо една трета от празните обекти са съсредоточени между 14-а и 59-а улица, където има предимно магазини за дрехи. Мерилин Джакс, която продава вносна дантела и тюл от Франция, казва, че индустрията изпитва затруднения от години заради глобализацията, но сега в района почти няма трафик заради пандемията.

Още по темата
Джакс, чиято компания Gelmor Lace се намира в страничната на „Бродуей“ West 36th Street, ходи в магазина два пъти в седмицата с дъщеря си, но твърди, че почти няма работа, защото много сватби са отменени или отложени заради пандемията. Тихият квартал няма нищо общо с усещането, когато започнала бизнеса през 1980 г. и улиците били пълни с изложбени зали, производители и множество търговци.

Барбара Блеър, председател на организацията с идеална цел Garment District Alliance, казва, че производителите в квартала намаляват през последните 60 години, а преди пандемията само около 4% от 139-те хиляди работни места в квартала са били в производството на дрехи. Работните места в услугите за бизнеса, технологиите, медиите и други индустрии обаче нарастват и през последните пет години се увеличава броят на заведенията за хранене.

В момента обаче те също изпитват затруднения, тъй като пандемията прогонва офис служителите и туристите, а храненето на закрито все още е забранено за предотвратяване на разпространението на коронавируса. Пешеходният трафик в района е намалял с 93% тази пролет и се възстановява бавно, като данните от миналата седмица са с 66% надолу спрямо същата седмица на миналата година, съобщава Garment District Alliance, която е инсталирала камери за преброяване на пешеходците.

В Горен Манхатън служителите на Брюър са преброили 39 празни витрини между 96-та и 125-а улица, както и 82 в северна посока. 66 са празните витрини в Ъпър Уест Сайд между 59-та и 96-та улица, както и 43 под 14-та улица в Долен Манхатън.

Коронавирусната криза нанася тежък удар и на големите вериги магазини отвъд океана, като особено засегнати са универсалните магазини. Bloomberg съобщава в четвъртък, че кредиторите на веригата J.C. Penney са се съгласили да работят със собствениците на молове Simon Property Group и Brookfield Property Partners за придобиването на фалиралата верига универсални магазини.

Спасителната сделка на стойност 1,75 млрд. долара, която ще запази около 70 хил. работни места, включва капиталови инвестиции на стойност 300 млн. долара от собствениците на търговските центрове, съобщи Джошуа Съсберг от компанията Kirkland & Ellis, който представляваше J.C. Penney на съдебното заседание в сряда. Тя също така предвижда ново финансиране от съществуващи кредитори и в крайна сметка оставя компанията за търговия на дребно с около 1 млрд. долара, допълни Съсберг.

Сделката ще раздели J.C. Penney на оперативна компания и две компании за недвижими имоти, едната от които ще притежава 161 магазина, а другата – разпределителни центрове.

Главният изпълнителен директор на компанията Джил Солтау определи споразумението като „най-добрия път напред“ за акционерите. „Интересът към дейността ни отразява силата на компанията ни и базата ни от лоялни клиенти“, изтъкна тя.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Шест месеца след пандемията офисите в САЩ остават наполовина празни