Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Спортните клубове в САЩ се насочват към инвестиции в имоти

С новите проекти собствениците на отбори диверсифицират приходите си на фона на сринатите постъпения от продажби на билети заради пандемията

Спортните клубове в САЩ се насочват към инвестиции в имоти

Клубовете няма скоро да имат публика, което свива постъпленията им от продажба на билети. Снимка: CRAIG RUTTLE/Bloomberg

Спортните клубове в Америка представят все по-амбициозни проекти за недвижими имоти, въпреки пандемията, която спря повечето забавления, пише Wall Street Journal.

Това лято собственикът на бейзболния отбор  Los Angeles Angels изготви генерален план за 150 акра, върху които ще се строят апартаменти, ресторанти и търговски обекти около стадиона на тима.

Съвместно предприятие на St. Louis Cardinals и Cordish Co. ще открие нова кула с апартаменти през следващите седмици, като бонус е изгледът към стадиона наблизо.

Тъй като приходите на професионалните спортни отбори се сринаха заради пандемията, алтернативните потоци от приходи могат да станат все по-важни за спортните екипи, които през последните години все по-често диверсифицират основния си бизнес с имоти.

„Много групи от собственици не печелят много пари от отборите“, казва Джеймс Рен, национален директор на отдела за спорт и развлечения на консултантската фирма за недвижими имоти JLL. По думите му екипите, които успешно осигуряват приходи от земята си, могат да увеличат годишните приходи между 50% и 100% непандемични времена, като добавят парични потоци от барове, хотели или спомагателни места за забавление.

Това обаче може да отнеме много време. Много инвестиции не се изплащат с години, а проектът на Ангелите например ще започне да се строи до 2025 г. В случая на Кардиналите са им били необходими седем години, за да се стигне до откриването на последната фаза на проекта, известен като Ballpark Village, който включва офис, ресторанти и външно пространство в допълнение към апартаментите.

„Това е приход и икономическа възможност, но е вид дългосрочна инвестиция. Това са големи инвестиции“, коментира и Бил ДеУит, управляващ партньор и председател на борда на Кардиналите.

С продължаващото влошаване на състоянието на регионалните търговски центрове заради възхода на електронната търговия строителите и проектантите се насочиха към други проекти, като стадиони, нови хъбове за търговия на дребно и развлечения. Междувременно печалбите от тези проекти помогнаха на спортните отбори  да намалят, но не и да елиминират нуждата си от обществени субсидии, например намаление на данъците, които често са критикувани, че отиват за проекти, които не са в полза на данъкоплатците.

В Сейнт Пол, щата Минесота, архитектурното студио Populous, специализирано в спортно ориентирани проекти, се обедини  със собственика на футболния отбор Minnesota United, за да разработи терен от 35 акра около новопостроения Allianz Field. Планираният проект ще включва поредица от сгради със смесено предназначение, включително до 800 апартамента и офиси.

Някои проекти за застрояване към стадиони обаче предизвикват оплаквания на местните жители. Затова и проектът в Минесота се опитва да включи идеи на общността, по-специално за видовете удобства и бизнес, които биха искали да видят, включително основни услуги.

За някои фенове стадионът и отборът са всичко и са привлекателни, за да сменят жилището си или да преместят бизнеса си в такъв проект. Те са и единствените, които ще могат да гледат любимите си отбори, ако имат гледка към стадионите, защото няма вероятност притежателите на билети да бъдат допуснати обратно на терена скоро.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Испания, Канада и Франция са магнитите за чужденци в търсене на нов дом