IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Средният клас марки се насочва към летищата

Все повече търговци на дребно търсят начин да достигнат до големите потоци от туристи

16:05 | 09.12.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Летищата и гарите са дом на непрекъснато нарастващ брой търговски обекти, обслужващи туристи, които искат да пазаруват по време на път.

Въпреки скорошния спад в индустрията с луксозни стоки, скъпите покупки на туристите показват дългосрочните перспективи за растеж на сектора, задвижван от пътниците от развиващите се пазари и тенденцията към пазаруване през мобилни устройства, предава Ройтерс.

“Налице е преминаване от пазаруването в магазини в движение от определени дестинации към нещо различно - работа, ваканция и бизнес пътуване”, твърди Бен Пъркинс, консултант на Deloitte.

Секторът се радва на 10% годишен растеж и се очаква той да се удвои до 2020 г. от 60 млрд. евро през 2013 г. според Generation Research.

Въпреки че летищата отдавна са запазено място за луксозните марки, средният клас фирми като испанската модна верига Desigual и британският универсален магазин John Lewis в момента купуват първокласни локации, за да подобрят имиджа си сред пътуващите.

“Трябва да сте в туризма, ако искате да бъдете глобална марка”, твърди Манел Жадрак, управляващ директор на Desigual, която популяризира своите цветни облекла, отваряйки собствени магазини в летища, хотели, курорти, пристанища и железопътни гари.

По думите на Ан Парент, управляващ партньор на консултантската компания Advancy, близо 50% от хората твърдят, че са готови да пазаруват, докато чакат влак или самолет. По думите ѝ те често разполагат с два или три свободни часа преди пътуването си.

Дори супермаркетите отварят магазини на подобни места, тъй като клиентите се пренасочват от големите магазини за седмично пазаруване извън града към малки, от които пазаруват по-често.

Последна актуализация: 12:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още