IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

TikTok помага на брокери от Ню Йорк да намират наематели

Запълването на апартаменти в Манхатън е особено трудно, въпреки че наемите в квартала намаляват, а собствениците предлагат най-големите стимули в историята

11:10 | 09.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Brent Lewin/Bloomberg</em></p>

Снимка: Brent Lewin/Bloomberg

TikTok не е само платформа за видеа с танци и съвети за инвестиции. Това също така е място за продажба на апартаменти в Манхатън, пише Bloomberg.

Професионалисти в областта на недвижимите имоти в Ню Йорк се обръщат към процъфтяващата социална мрежа, за да намират наематели на пазар, където предлагането расте на фона на свободни площи близо до рекордни нива. За някои от тях 60-секундните видеа са променили работата им напълно.

Медисън Сътън, брокер в компанията Highline Residential, имала само 5000 последователи в TikTok през октомври, когато решава да възприеме приложението по-сериозно. Днес тя има над 90 хил. последователи, а сделките, произтичащи от TikTok, съставляват целия ú бизнес.

„Беше просто непосредствена реакция. TikTok може да даде точна представа за имота, като в същото време взема предвид цялостното удобство“, казва Сътън.

Запълването на апартаментите в Манхатън се оказва особено трудно тези дни, въпреки че наемите намаляват, а собствениците на имоти предлагат най-големите стимули за нанасяне в историята. Пандемията накара много жители на града да избягат към предградията, а новодошлите нямат особени основания да се установяват в най-скъпия квартал в Ню Йорк, когато местата за нощен живот все още не работят, а офис кулите остават празни в по-голямата си част.

Това увеличава още повече значението на алтернативни маркетингови стратегии като TikTok, които позволяват на брокерите да се свързват с наематели по мобилния си телефон.

Сътън казва, че получава около 45 обаждания седмично от търсещи апартамент хора, които е намерила в TikTok, и е започнала да свиква с провеждането на онлайн огледи за клиенти, които преди пандемията са ходели лично. Неотдавна тя помогнала на две съквартирантки от Остин, щата Тексас, да намерят апартамент в Hudson Yards. Те са подписали наемния договор, без дори да са стъпвали в жилището.

„Те видели едно от жилищата ми в TikTok и много го харесали“, разказва Сътън, която след това им направила пълен виртуален оглед.

Достигане до клиенти

TikTok използва алгоритъм, за да приспособява страницата For You на потребител към интересите му – апартаменти с тухлени стени и без комисиона за брокерите например. Човек, който е спрял да скролва, за да гледа видео за нещо, свързано с недвижимите имоти в Ню Йорк, следващия път може да се натъкне на видео на Сътън.

Това позволява на брокерите да достигат до аудитория от потенциални клиенти, които в противен случаи едва ли щяха да видят обявите им.

Александър Захарин, управляващ директор в компанията GZB Realty, има близо 80 хил. последователи в TikTok, вариращи от 18-годишни младежи, „които нямат право да пият, но имат право да наемат жилище“, до родители, чиито деца са ги насочили към него. Контактите чрез TikTok сега съставляват 75% от бизнеса му.

„Ако го използвате правилно, алгоритъмът може да ви помогне да избухнете“, казва Захарин, който се присъединил към платформата преди около една година.

През февруари той постига сделка за наем на двустайно жилище на цена от 11 хил. долара на месец на площад „Линкълн“ с руски инфлуенсър, който го открил в TikTok.

„Няма съмнение, че това е от полза за маркетинговия процес“, коментира Гари Малин, главен оперативен директор в компанията Corcoran Group. „Всяко нещо, което се консумира колкото TikTok, със сигурност помага за показване на имот“, допълва той.

Но макар TikTok да може да помогне за показването на апартаменти, решението за подписване на наемен договор при повечето хора е свързано с парите, отбелязва Малин.

„В крайна сметка това, което според мен движи сделките, са предлаганите стимули и цена“, казва той.

Тъй като хората са блокирани у дома и прекарват повече време в социалните мрежи, лични и неподправени видеа в TikTok може да привлекат аудитория, която не е смятала да живее в Манхатън до този момент.

Сътън, която се определя като „инфлуенсър в недвижимите имоти“ в профила си в LinkedIn, неотдавна помогнала на работеща млада жена да намери дом в Murray Hill. Компанията на клиентката ú дала възможност да се премести от Вирджиния и тя решила, че иска да живее в Ню Йорк заради „онова наелектризиращо усещане във въздуха, което не можеш да откриеш никъде другаде“, разказва Сътън.

„Има неправилна представа, че хората не се връщат. Точно обратното е“, отбелязва тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още