IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Търговските центрове на бъдещето ще са дестинации със смесена употреба

Мениджъри и инвеститори все повече търсят здравни, образователни и развлекателни услуги, както и взаимодействие с технологиите

14:18 | 08.01.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Търговските центрове на бъдещето ще станат само "центрове" и ще се преоткрият като дестинации със смесена употреба. Здравните, образователни и развлекателни услуги ще се превърнат в основна част от моловете, прогнозира консултантската компания CBRE.

Мениджърите на търговски центрове и инвеститорите все повече ще се съсредоточават върху това какво искат потребителите и ще започнат да създават интегрирани общности, в които да живеят, работят и пазаруват.

Експертите очакват да се промени и фокуса на бензиностанциите, които ще превърнат в мини логистични центрове, защото са идеални места потребителите да си прибират направени онлайн покупки.

Освен това бензиностанциите все повече ще се превръщат в точки за бързо зареждане на електромобили, особено за хората, които нямат достъп до зарядни станции у дома.

"Става въпрос за промяна на ролите на търговския център, на бензиностанцията и самата търговия. Скоростта на промяната може неочаквано да уплаши някои хора, тъй като се развива по-бързо, отколкото индустрията може да се адаптира. Това означава, че инвеститорите и търговците трябва да се подготвят и да се изправят пред променящите се тенденции, а не да чакат да ги приемат след като са се случили“, коментира Андрю Фипс, ръководител на звеното за проучвания на CBRE за Европа, Близкия изток, Африка и Великобритания.

Компанията очаква и все по-сериозно навлизане на виртуалната реалност в търговията. Това ще доведе до намаление на общата зависимост от смартфоните. Вместо тях по-малките джаджи ще свързват хората с интернет на нещата и ще осигурят достъп до повечето информация и услуги.

Търговците на дребно и наемодателите ще трябва да се подготвят да предоставят дигитално активна среда, която може да стимулира връзките на потребителите. Тя трябва да допълва, а не да се конкурира с цифровия достъп на потребителите.

Очакванията са да се разпространяват повече и независимите магазини, които ще са част от уникалните предложения на търговските дестинации. Веригите за търговия на дребно ще разпознават съществуващите възможности и ще започнат да развиват по-нататък "местни" концепции и търговски марки, за да придадат външен вид на независимостта.

Касите в магазините ще бъдат заменени с по-бързи безкасови начини за плащане. Много магазини вече правят тази промяна. Тенденцията ще продължи и технологиите ще играят все по-важна роля в улесняването на продажбите на дребно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още