IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Търговските площи в Европа продължават да привличат инвеститори

Инвеститорите разширяват географския си фокус

09:47 | 08.06.17 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Пазарите на търговски площи в Европа продължават да се развиват бурно. Инвеститорите все по-често поглеждат отвъд традиционните пазари и активи и се насочват към устойчивост – активи с потенциал за растеж на наемите на фона на засилената конкуренция.

Това се посочва в нов доклад на консултантската компания JLL, цитиран от онлайн изданието property-magazine.eu.

Засилената конкуренция и цените карат инвеститорите да погледнат към по-широки географски райони в Северна и Южна Европа и други активи, например складове за търговския сектор и аутлети. 

Търговските центрове се очаква да продължат да привличат най-голям обем инвестиции. Инвеститорите търсят първокласни локации в целия регион.

Традиционните инвеститори с частен капитал съсредоточават усилията си в търсене на основни активи, като предпочитат мащаби и сериозно присъствие. Южноафриканските публични фондове за инвестиции в имоти, които през 2016 г. се очертаха като водещи купувачи, започват да разширяват присъствието си и към южноевропейските пазари, привлечени от атрактивната доходност и ниските лихви спрямо техните вътрешни пазари.

„Търговските активи продължават да предлагат на инвеститорите стабилни и гъвкави възможности за инвестиции със засилена конкуренция на всички пазари. Ключът към успеха е да се гарантира, че активите са на правилното място“, коментира Джеръми Еди, ръководител капиталови пазари в Европа, Близкия изток и Африка.

В доклада се разглеждат и възможностите за електронната търговия, която продължава да играе важна роля в ритейл сектора, но още не в ущърб на физическото пространство.

Консултантите наблюдават повече от 200 онлайн търговци, които разполагат и с физически магазини в търговски центрове, улици и универсални магазини.

Еди допълва, че потребителското търсене се променя в световен мащаб, размерите и функциите на магазините се развиват. САЩ в момента се приспособяват към тази структурна промяна, която доведе до доста фалити на търговци и затваряне на магазини.

Великобритания е начело на тази тенденция в Европа.

Инвеститорите трябва да обхванат електронната търговия и новите технологии и да разберат как те променят изискванията на търговците на дребно за физическо пространство, подчертават експертите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още