IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Все повече жилища във Великобритания се продават извън основния пазар

Според ново проучване жилищата, рекламирани в тесен кръг, се продават и на по-висок дял от офертната цена

10:35 | 06.06.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Около едно от всеки 10 жилища във Великобритания се продава, без да бъде предлагано на широкия пазар, показва нов анализ на имотната агенция Hamptons.

През петте години преди пандемията от коронавируса средностатистическо жилище, продавано извън пазара, е получавало цена от 1,2 млн. паунда, съобщава Bloomberg, базирайки се на анализа.

Ръстът на сделките извън пазара все повече се е дължал най-вече на имоти с по-ниски цени.

Засега тази година дискретно продавано жилище е постигало средно 858 хил. паунда спрямо 979 хил. паунда през 2021 г., посочва Hamptons.

Липсата на налични домове означава, че купувачите са готови да платят повече, за да сключат сделка, преди дадено жилище да започне да се рекламира по-широко, включително онлайн.

Засега тази година имотите, разпространявани в тесен кръг, са били продавани за по-висок дял от офертната си цена в сравнение със съответни жилища, рекламирани по-широко, показва проучването.

Средно жилището, продавано извън пазара, през 2022 г. е постигало 99,5% от офертната си цена, задминавайки рекорда от 98,0% през 2014 г., който бе поставен по време на силен първичен пазар в Централен Лондон.

В същото време подобни жилища, рекламирани широко, са постигнали средно 99,1% от офертната си цена засега тази година.

Обикновено жилищата не се разпространяват широко от 2 до 4 седмици, преди да се намери купувач или да излезе на широкия пазар, за да достигне повече клиенти, казва Hamptons.

Тъй като повече имоти извън пазара бързо достигат до сделка, по-малко жилища биват рекламирани широко на по-късен етап.

Малко над една четвърт (26%) от жилищата, рекламирани между по-малко лица, са достигнали широкия пазар тази година спрямо 38% в предпандемичната 2019 г., посочва проучването.

Данните са събрани от Countrywide – мрежа от имотни агенции, сред които е и Hamptons.

Аниша Бевъридж, ръководител на проучванията в Hamptons, казва: „Продаването извън пазара става все по-установена стратегия за продажби през последните пет години“.

„Първото поколение на продавачи извън пазара бяха онези хора, които бяха загрижени основно за неприкосновеността на жилищата си, стремейки се към гаранция, че няма бъде показван на някой, който не смята да го купува сериозно“, обяснява тя. „Макар че тези продавачи все още формират около половината от жилищата извън пазара, през 2016 г. към тях се присъединиха собственици от Централен Лондон, които искаха да сведат до минимум онлайн следите си на все по-трудния пазар“, за да постигнат по-високи цени.

Според нея тази стратегия се отплаща. „Купувачите са готови да плащат повече, за да си подсигурят жилището извън пазара и да спрат продавачите да рекламират имота на широкия пазар пред други заинтересовани страни, където конкуренцията е жестока“, допълва тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:49 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още