IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Все повече онлайн търговци откриват физически магазини

Експерти очакват забавяне на онлайн продажбите до 2021 г. на фона на засилената конкуренция в електронната търговия

18:02 | 16.11.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Броят на онлайн търговците с физически магазини нараства в резултат на прогнозираното забавяне на растежа на онлайн търговията през следващите няколко години, посочва консултантската компания Colliers International в нов доклад.

Според данните до 2021 г. темповете на растеж на онлайн продажбите предстои да паднат от 11% на 7%. В резултат онлайн търговците все повече използват физически магазини, за да подпомогнат продажбите си.

Новият тренд се нарича „шоуруминг“, тъй като първоначалната идея за откриване на тези магазини не е да се генерират продажби, а да се засили лоялността на клиентите и онлайн транзакциите.

Colliers проучва над 30 различни онлайн търговски марки в Европа, Близкия изток и Африка, които се ориентират към шоуруминг. Една от тях е френската Sézane, която стартира в ebay преди да премине към използването на самостоятелна онлайн платформа. С откриването на физически магазини в Париж и Ню Йорк, създателят на марката Морган Сезалори, понастоящем проучва и лондонския пазар, където има временен обект.

Също в Лондон, един от любимите онлайн брандове на херцогинята на Кеймбридж Катрин - ME+EM – отваря третия си магазин и преценява потенциала за следващ.

Увеличаващият се брой на онлайн търговци с физически магазини на главни улици се допълва от брандове като Samsung, Dyson и Volkswagen, които преди са осъществявали продажби чрез посредници, а сега обмислят директен достъп до клиентите си посредством собствени магазинни мрежи.

Пол Собър, ръководител отдел „Търговски площи“ на компанията за региона на Европа, Близкия изток и Африка, посочва, че със стабилизирането на нивата на онлайн продажбите през следващите 4 години ного търговци идентифицират откриването на шоуруми като една от възможностите да адресират потенциални загуби.

„ Този тип магазини подпомагат онлайн продажбите, както и допринасят за лоялността към бранда и предоставят възможност клиентите да видят, докоснат и изпробват продуктите. Тенденцията е подкрепена и от съображения, свързани с разходите на търговците, тъй като не е нетипично 40% от закупените онлайн артикули да бъдат върнати. Това създава значителни логистични и финансови затруднения“, допълва той.

Шоурумингът се прилага от всякакви видове търговци. В Холандия един от онлайн брандовете, които бързо възприемат тази тенденция, е Fietsenwinkel – компания за велосипеди. Тя има магазини за пробване на продуктите, които след това клиентите закупуват през интернет сайта й. Компанията притежава над 30 аутлета в Холандия, където могат да се поправят велосипеди или да се изпробват нови модели.

Наемането на физически магазини се отразява благоприятно и на търговците, и на собствениците на площи. Шоурумите често не се намират на първокласни локации, които са предпочитани от останалите търговци, и наемите са на приемливи нива - изгодни и за наематели, и за наемодатели. Наемодателят отдава имот, който е считан за проблематичен или непривлекателен, поради което неговият наем е по-нисък от стандартния за първокласна локация, поясняват от компанията.

Очакванията на експертите са тенденциите онлайн търговци да наемат физически магазини да се засили заради конкуренцията в онлайн пространството и по-ниския ръст на продажбите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:38 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още