IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Електрическите коли станаха център на автомобилното изложение в Пекин

Китай-2018 e най-голямото събитие за продажби в индустрията

11:29 | 25.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Toyota IZOA беше сред представените модели на изложението в Пекин. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Toyota IZOA беше сред представените модели на изложението в Пекин. Снимка: Ройтерс

Фокус на открилото се днес автомобилно изложение в Пекин станаха конструирани специално за Китай електрически коли на Volkswagen и Nissan, съобщава БТА.

Автомобилите подчертават нарасналото значение на китайските потребители за технологията, която се определя като ключова за бъдещето на световната индустрия.

General Motors представи в сряда пет изцяло електрически автомобила, включващи концептуалния модел Buick SUV, за който се твърди, че може да измине 600 километра с едно зареждане. Ford и други марки също представиха някои от десетките електрически SUV-ове, седани и други модели, които по техните думи са конструирани за китайските потребители.

Автомобилното изложение Китай-2018 – най-голямото събитие за продажби в индустрията, бе помрачено от все по-обтегнатите търговски отношения между Пекин и Вашингтон, където президентът Доналд Тръмп заплашва да наложи мита върху редица китайски стоки, включително и върху автомобили.

Според анализатори обаче въздействието върху автомобилните производители се очаква да бъде малко, тъй като износът е само няколко хиляди превозни средства на година. Сред тях са GM SUV, Envision и седаните на Volvo Cars, произведени в Китай за износ за САЩ.

Китай отчита, че половината от продажбите през миналата година са на електрически автомобили, като причината за това са субсидиите и другите стимули, на властите в Пекин, които искат да превърнат страната в център на нововъзникващите технологии.

„Китайският пазар е ключов за международната автомобила индустрия и е ключът за нашия успех“, каза днес изпълнителният директор на Volkswagen Херберт Дийс.

Компанията представи SUV-а Е20Х, който е първият модел на SOL - електрическа марка, пусната на пазара от германския концерн заедно с китайски партньор. Е20Х, който обещава 300 километра пробег с едно зареждане, е насочен към китайския пазар, където търсеното е голямо поради изгодните цени, посочва още БТА.

GM, Ford, подразделението Mercedes AG на Daimler и други автомобилни производители също обявиха създаването на смесени дружества с местни партньори, за да развиват модели за Китай с по-голям пробег, но при по-ниски цени.

В сряда Nissan Motors Company представи своя Sylphy Zero Emissions, за който се твърди, че може да измине 338 километра с едно зареждане. Sylphy е конструиран върху платформата на Nissan Leaf – версия, която е пусната на пазара в Китай, но отчита слаби продажби заради относително високата си цена.

Автомобилните производители очакват продажбите на електрически автомобили в Китай до 2025 г. да нараснат от 35 до 50 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:53 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още