Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Премиери

Mazda CX 30 – не просто Mazda 3 на кокили

Mazda CX-30 е втората кола на японците и първият кросоувър с новата интерпретация на дизайнерския стил KODO

Mazda CX 30 – не просто Mazda 3 на кокили

Снимка: Mazda

В света на автомобилните производители Mazda обича да върви по своя собствен път. Базираният в Хирошима малък производител, например, е единственият, който все още работи върху ванкеловия двигател (роторен), докато останалата част от индустрията отдавна се отказа от тази технология. Вместо да разчитат само на хибридизацията на двигателите като повечето други конкуренти,японците направиха бензинов двигател работещ на приципа на самовъзпламеняването на горивната смес, както е при дизела готов за серийно производство. Mazda също така дълго криеха готовността си за производство на електрически автомобил. Ето че времената се промениха и се оказа, че са имали готовност от 5 години с електрическата технология и през 2020 ще се появи новия MX-30 Mazda. Първия си BEV, който ще бъде пуснат в продажба през есента на 2020 година. Не е изненадващо, че и тук японците вървят по своя път. Но сега думата ни е за друг автомобил – за Mazda CX-30.

Това е много повече от просто Mazda 3 на кокили, както някой лекомислено може да предположи. В новия кросоувър CX-30 японската компания пуска и бензиновия двигател Skyactiv-X, който пресича дизеловата и бензиновата технология.

Как става това нещо с намирането на празноти в моделната гама? Един подход може да бъде разликата в междуосието: между малката Mazda CX-3 и компактния SUV CX-5 има поне 13 сантиметра. Има достатъчно място за новак, дори и само защото между тях има разлика в цените от около 8 500 евро.



Е, сега японците вкарват именно CX-30 в тази тази най-нова пазарна ниша: един Crossover Utility Vehicle (CUV), базиран на компактния 3. Новият модел е дълъг 4395 мм, широк 1795 мм и висок 1540 мм. Що се отнася до дизайна, той напомня за другите два кросоувъра, но е малко по-консервативен и не толкова агресивен. В някои детайли се усеща влиянието на новото поколение Mazda 3, но салонът е просторен.

В сравнението между Mazda 3 и CX-30 съществена разлика са и малко различните линии на покрива: помещението за главите в задната част на CX-30 е забележимо по-голямо, както и пространството под предните седалки, където може да си опънете много по-лесно. Разстоянието от коленете до облегалките на предната седалка обаче остава същото, така че всъщност не е прекалено просторно, но и не е твърде късо.

Линиите на покрива, отклоняващи се от Mazda 3, създават повече пространство вътре. Има място за 430 литра багаж под щората на задната врата.



В допълнение към вдлъбнатината с размери от седем милиметра в тази зона, предните седалки са монтирани по-високо. Въпреки че позицията на седалката е повдигната с още четири сантиметра, в най-ниската позиция не седите като на стол, а в положение, което е обичайно за компактния клас. Диапазонът на вертикално регулиране обаче е голям, пространството нагоре е обемно - всеки ще намери подходящо място за сядане. Mazda се гордее особено с добрата ергономичност в тази насока. Наистина не можете да го усетите, но всъщност седите наистина удобно.

Колата впечатлява и отвътре, и отвън. Mazda CX-30 е втората кола на японците и първият кросоувър с новата интерпретация на дизайнерския стил KODO, запомняща се с ярък външен вид. Най-новата еволюция на дизайнерската философия на Kodo всъщност разкрива изкусен дизайн, който е дълбоко вкоренен в традиционната японска естетика. Разбирането за всеки елемент по принципа „по-малкото е повече“ създава безпрецедентно чисти, красиви повърхности и внася изцяло оригинална форма в компактния SUV сегмент.

Представеният през 2017 г. концептуален модел Mazda Vision Coupe въплъти този по-сложен дизайнерски език чрез фино усъвършенстван минималистичен стил: елегантната му сдържана форма, деликатна игра на светлини и отражения, които се променят с течение на времето, за да създадат стилизиране с естествено, но и динамично усещане.

Външният стил излъчва гъвкавост, течаща елегантност и здравина

На шофьорското място също всичко е повече от добро. В интериора е поставен нов трилъчев волан и голям 8,8-инчов екран на мултимедийната система, който предлага графика с висока разделителна способност и поддържа стандартно Apple CarPlay и Android Auto.Таблото е облицовано с висококачествена кожа, което говори за луксозното изпълнение като цяло.

Mazda CX-30 се предлага с новия бензинов двигател SkyActiv-X, съчетан с 6-степенна механична и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Новият бензинов двигател е наличен както във версиите със задвижване само на предните колела, така и с двойно предаване 4х4.

Новият революционен бензинов двигател Skyactiv-X е с работен обем от 2 литра, използва и турбокомпресор, но не използва турбокомпресор, а комбинира предимствата на традиционния бензинов двигател с отзивчивостта и ефективността на дизеловия агрегат. Новата Mazda CX-30 ще се предлага у нас с богата гама от комбинации – с два бензинови двигателя и един дизелов, както във версии със задвижване на предните колела, така и със задвижване 4х4, в комбинация с 6-степенна ръчна или автоматична скоростна кутия. През следващите години японците ще използват новия двигател Skyactiv-X. в почти цялата си гама, тъй като според първите тестове той е с 30% по-икономичен, като не на последно място покрива и най-строгите екологични норми. А както знаем темата за екологията и автомобилите става все по-актуална.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от