Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Премиери

Потенциална звезда в индустрията за електромобили предизвиква лидера Tesla

Моделът Air на Lucid може да измине 517 мили с едно зареждане, както и да измине четвърт миля за 9,9 секунди, поставяйки нови рекорди за индустрията

Потенциална звезда в индустрията за електромобили предизвиква лидера Tesla

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Питър Роулинсън седи отпуснат на режисьорския стол, но акцентира върху всяка дума: „Нашата технология изпреварва всички в света“, казва британецът. Зад гърба на Роулинсън, в шоурума на неговата компания Lucid Motors в Нюарк, Калифорния, се вижда тази технология, боядисана в цвят, който от фирмата наричат ​​"Eureka gold": Lucid Air Dream Edition.

Луксозният седан за 169 000 долара от стартъпа от Силициевата долина също е послание към бившия шеф на Роулинсън Илон Мъск: В надпреварата за най-добра електрическа кола, най-добри батерии и най-добър софтуер шефът на Tesla вече няма да може да надбяга всички.

И така -  Lucid представи своя напълно електрически седан Air, който е по-ефективен, по-бърз и по-просторен от Model S на пионера на пазара Tesla Inc., съобщава CNBC. 

Още по темата

"Това, което имаме, е пробив при електрическите автомобили", заяви главният изпълнителен директор на Lucid  Роулинсън пред медиите преди представянето на Air в сряда. „Това не се дължи само на батериите, а на цялостното осмисляне на картината“, подчертава той.

Роулинсън, бивш главен инженер на Model S и вицепрезидент по инженерна дейнсост в Tesla от 2009 до 2012 г., твърди, че версията от висок клас на Air е 17% по-енергийно ефективна от моделите на Tesla, което позволява по-голям пробег с по-малко клетки.

Air прилича силно на прототипите и концепцията на автомобила, които Lucid представи през 2016 г. Компанията направи малки промени в екстериора, включително по-големи странични огледала, които отговарят на изискванията, както и извити екрани в интериора. 

Ръководителят на Lucid Питър Роулинсън в завода на компанията. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Очаква се автомобилът да може да извърши един пробег от 517 мили с едно зареждане, според тестове на трети страни. По този показател моделът вече изпреварва лидера в индустрията  Tesla , чийто Model S изминава 402 мили с едно зареждане. Също така Air изминава четвърт миля за 9,9 секунди, според Роулинсън. В същото време най-бързият модел на Tesla изминава подобно разстояние за 10,4 секунди.

„Това не е било постигано досега“, изтъква Роулинсън, добавяйки: „Електрическа кола с пробег от 500 мили и най-бързото нещо на планетата“.

 

Благодарение на 900-волтовата архитектура колата може да се зареди за пробег от 300 мили за 20 минути. Най-високата скорост на зареждане е 2 мили в минута, посочват от Lucid.

Началната цена на Air ще варира между 80 хил. долара за базовия модел до 169 хил. долара за лимитираната версия Dream Edition.

Воланът и таблото на Air. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Компанията планира да пусне на пазара Grand Touring версия на Air с пробег 517 мили за 139 000 долара, както и Touring версия на седана с пробег 406 мили за 95 000 долара.

Представянето и пробегът на автомобила варират в зависимост от цената. Моделите от най-висок клас предлагат мощност до 1080 конски сили. Lucid планира да пусне модела в черно, бяло и златисто.

Очаква се автомобилите с по-високи цени да се появят на пазара през второто тримесечие на 2021 г., последвани от моделите с по-ниски цени през четвъртото тримесечие и през 2022 г.

От Lucid изтъкват, че основна разлика за всяка версия на Air е интериорът. По думите на Дерек Дженкинс, вицепрезидент по дизайна в Lucid, Air предлага пространството на голям седан в средно голям автомобил.

Автомобилът разполага с „плаващ“ информационен екран зад волана, както и сензорен екран под ъгъл в долната централна част на таблото.

Компанията казва, че Lucid Air може да побере толкова товари, колкото четири коли на конкуренти производители.

 Роулинсън очаква Air да бъде катализаторът за реализирането на гама от бъдещи изцяло електрически превозни средства, включително SUV модели, чието производство ще стартира в началото на 2023 г. В сряда вечерта компанията сподели снимки на своя SUV, наречен Gravity, който се намира в процес на разработка.

Централната на Lucid в Нюарк, Калифорния. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Ръководството на компанията разкри, че разработва продуктова линия ESS, базирана на стационарни системи за съхранение на енергия в домашни условия, за бизнеса и мрежата. Планът напомня на този на Tesla за SolarCity и е обвързан с бизнеса с фотоволтаици.

Но за разлика от Tesla, Lucid в момента не изгражда или управлява собствена инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства. Вместо това компанията си партнира с Electrify America. Първите клиенти, които закупят Lucid Air, ще получат 3 години безплатно зареждане на станциите Electrify America, съобщиха от компанията.

Очаква се Air да започне производство на своя електромобил в началото на следващата година в завода си, който все още е в процес на изграждане в Каса Гранде, Аризона, югоизточно от Финикс. Производството трябваше да започне в края на тази година, но беше забавено заради пандемията от коронавируса.

Съоръжението, което струва 700 милиона долара, се очаква да разполага с първоначален производствен капацитет от 34 000 броя автомобили, който, според Роулинсън, ще нарасне до максимален капацитет от 400 000 единици към края на десетилетието.

Lucid е сред няколко стартъп производители на електрически автомобили и „традиционни“ автомобилни концерни, които се опитват да се конкурират с Tesla.

Компанията е основана през 2007 г. като Atieva, името, което сега използва за своя инженерен и технологичен екип, който доставя батерии на специализираното за електромобили състезание Формула Е.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (9)

3
 
2
 
9
zelka007 до: Hahoto
преди 2 месеца
хех ... едно време къф шоколад имаше , а сега ... и стандартът на стълбите развалиха ... в сайта на производителя техническите данни на прототипът дето гласят за производство са точно така дадени - в мили . редно е и в материалите цитиращи тези данни да се дават в оригиналните мерни единици . така е професионално . 1/4 mile - е популярно драг състезание практикувано и у нас . ще речеш на някой , айде да ходим да зяпаме в неделя на едикоя си писта организират 402 метра и ще трябва да обясняваш какво искаш да кажеш :))) ... много непрофесионално ще бъде от investor да пишат в скоби след всяка цифра и мерна единица - специален превод в стандартни мерни единици СИ за хахото и цифрички ... чак толкова специален не си ... :)))

кво я ръфаш тая енергетика , дори и в специализираните сайтове само за това се пише - смарт мрежи , батерии и супер кондензатори , всякакви видове ВЕИ . ти кво искаш за въглища ли да пишат ... :)))
2
 
5
 
8
Solar Power до: Hahoto
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Е не е чак толкова зле. Бива статията в сравнение с много други. Конкретно по темата препоръчвам да се разпродават акциите на тесла и да се играе на дълго с други компании примерно фолксваген или тойота. Очаквам много скоро да догонят .... може и на някоя фирма която прави батерии примерно панасоник :)
0
 
10
 
7
Boicho Popov до: Hahoto
преди 2 месеца
Разбрах какво имате предвид, съжалявам, наистина е пропуск, ще внимаваме повече
1
 
7
 
6
Boicho Popov до: Hahoto
преди 2 месеца
Привет, вероятно съм уморен, но... какво сме сбъркали, имам предвид - каква грешка сме допуснали в случая? И статията не е ли интересна. Колкото до Деляна и енергетиката, скоро се завръща в екипа и ще си поеме ресора, макар че и колегата Аспарух се справя добре
2
 
10
 
5
Hahoto до: ing5rov
преди 2 месеца
Да, за съжаление нивота на сайта запада. Едно време, журналистите от Инвестор ходеха на събития, пишеха от първо лице единствено число. Бяха далеч по-обективни. Преводните статии бяха добре подбрани, интересни и обогатяващи аудиторията анализи, любопитни материали. Аудиторията беше много по-голяма и разнородна. Липсват ми в в онзи си вид... Бойчо пращеше от енергия, Деляна късаше жици в енергетиката, останалите също се справяха много добре. Сега копи-пейст рапсодия, с много фалшиви трели. От тънка до дебела пропаганда с еднотипно повествование, огромен баласт от към съдържание. Никакъв сблъсък на идеи, никакво творчество на "журналистите".. 10 - 15 души във форума. Изобщо тъжна история ...

Още от Премиери
Porsche ще пусне поне 6 нови модела през 2021 г.