Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

САЩ

737 Max полетя отново в САЩ

Европейската агенция за авиационна безопасност преразглежда самостоятелно повторното одобрение на модела, вместо да заеме позицията на американската FAA

737 Max полетя отново в САЩ

Снимка: Mike Siegel/The Seattle Times/Bloomberg

Няколко седмици след края на забраната за полети в САЩ пътнически полет със самолет Boeing 737 Max излетя за първи път във вторник. American Airlines изпълнява полет по маршрута от Маями до Ню Йорк със самолета, който бе технически напълно реставриран след две катастрофи, предава Ройтерс.

За Boeing това е поредната стъпка за отдалечаване от най-тежката криза в над 100-годишната история на компанията, която беше още по-лоша от причинения от коронавируса удар по авиацията. 

Още по темата

Моделът Boeing 737 Max беше изваден от експлоатация през март 2019 г. след две катастрофи с общо 346 смъртни случая в Индонезия и Етиопия. За причината за инцидентите се считат проблеми със системата за управление.

Американският авиационен орган FAA одобри отново полетите в средата на ноември след промяна на софтуера за управление и на фона на изисквания за повторното обучение на пилотите. Заради произшествията надзорният орган беше обвинен в небрежност при контрола на мощния американски производител на самолети.

След промяна в закона, приета през уикенда, FAA трябва да реформира процесите си на сертифициране, за да се изолира от натиска на контролираните концерни. В бъдеще FAA вече няма да има право да изплаща на служителите си бонуси за спазване на сроковете на производителя. А в Boeing трябва да се преразгледа културата на безопасност. Криминалните разследвания срещу виновните в самолетостроителя все още продължават.

Скептицизъм сред потребителите

American Airlines не е първата авиокомпания, която отново използва модела. Бразилия и Мексико дадоха зелена светлина за Max малко след САЩ, така че бразилската авиокомпания Gol и мексиканската Аeromexico вече изпълниха около 250 полета. 

Още по темата

Междувременно сред пътниците все още цари голямо недоверие. Според проучване на Reuters/Ipsos почти 40% от анкетираните в САЩ все още си спомнят за инцидентите. Информирани за катастрофите, 57 процента от анкетираните казват, че не искат да летят с Max. 37 процента биха били готови да се качат на самолета, ако той се е доказал във въздуха поне шест месеца.

Европейската агенция за авиационна безопасност преразглежда самостоятелно повторното одобрение на модела, вместо да заеме позицията на FAA, както правеше досега. Решение се очаква през януари.

В Европа нискобюджетната авиокомпания Ryanair е най-големият клиент на самолета с поръчка за 210 машини. В началото на следващата година към флота ще бъде добавен първият самолет. Авиокомпаниите от туристическата група Tui разполагат с 15 самолета Max във флота си и са поръчали още 57 броя.

В рамките на кризата много самолети така или иначе са заземени. Кога Tui отново ще ползва машините, не е ясно, тъй като Easa все още не е дала одобрение, пояснява говорител. В Boeing около 450 чисто нови бройки очакват купувачите си след многобройни анулирания на покупки.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от САЩ
Щатските индекси отново са под натиск заради растящата доходност по облигациите*