IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Boeing и FedEx са против мерките срещу авиокомпании от Персийския залив

Delta Air Lines, United Continental Holdings и American Airlines твърдят, че авиолинии от Залива получават щедри държавни субсидии

11:12 | 26.02.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Опитът на три американски авиокомпании да намалят конкуренцията от превозвачите от Персийския залив предизвика рязък отговор на други мощни американски авиационни компании, включително Boeing Co и FexEx Corp. Това може да усложни лобистката кампания на авиолиниите за подкрепа от администрацията на президента Обама, съобщава агенция Ройтерс.

Delta Air Lines, United Continental Holdings и American Airlines поискаха от Белия дом да разгледа финансовите отчети на конкурентите им от Катар и Обединените арабски емирства. Те ги обвиняват, че са получили повече от 40 млрд. долара държавни субсидии от 2004 г.

Призивите САЩ да се намесят в договорите Open Skies със страните от Залива разгневи други американски компании, които печелят от договорите. Пактовете премахват бариерите, които биха блокирали някои от дейностите на FedEx и биха забавили разпространението на превозвачи като Emirates, които засипват Boeing с поръчки.

Конпрапредложение от Boeing, FedEx и други би направило съпротивата срещу преразгледането на договорите от Белия дом по-силна.

„Смятам, че навлизането в ситуацията на Boeing и други като противоположен натиск на авиокомпаниите ще улесни политически администрацията да направи това, което вярвам че Министерството на транспорта иска, а именно да продължава да преследва успешната стратегия Open Skies”, заяви професорът по право от New York University Майкъл Е. Ливайн.

Boeing, която заедно с европейския си конкурент Airbus е изпълнила книгата си с поръчки от превозвачите от Залива, се противопоставя на драстични промени в договорите с Катар и ОАЕ.

„Boeing подкрепя пътническата авиационна индустрия, базирана на отворена и честна конкуренция и Open Skies от много време е фактор за това, помагайки на американските и на международните авиокомпании“, заяви говорителят на Boeing Джим Прулкс.

Други компании бяха по-крайни в коментарите си по отношение на трите американски авиокомпании, които отдавна са големи клиенти на Boeing.

“САЩ не трябва да капитулира пред интересите на няколко превозвача, които са готови да наложат своите тесни, протекционистични интереси пред икономическите ползи, които Open Skies предлага“, заяви на 18 февруари Дейвид Бронзек, главен директор на отдела Express cargo на FedEx, в писмо до директорите на американските министерства на транспорта, търговията и до държавния секретар.

JetBlue Airways, която има споразумение с Emirates, също написа писмо до същите органи, противопоставяйки се на промени в Open Skies.

Delta, United и American твърдят в своя доклад, който още не е публичен, че те подкрепят Open Skies, но не и злоупотребата с тях чрез субсидии.

Въпреки това основните американски превозвачи от дълго време нямат ясна позиция за либерализирането на авиопревоза.

„Основните американски авиокомпании се противопоставят на Open Skies и дерегулацията през цялото време, дори от самото начало, и въпреки това те са основните печеливши заради консолидацията на местния пазар и също така в световен мащаб по отношение на достъп до пазара“, заяви Питър Хърбисън, председател на базирания в Сидни CAPA-Centre for Aviation, независима авиационна консултантска агенция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:59 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още