IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Големи щатски авиокомпании ще съкратят 32 хил. служители

American Airlines и United Airlines прибягват до мерките, след като властите във Вашингтон не успяват да се договорят за новия пакет помощи

14:18 | 01.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Двете големи американски авиокомпании American Airlines и United Airlines ще съкратят общо 32 хил. служители, след като законодателите в САЩ не успяват да договорят широк пакет от мерки за облекчаване на икономиката, който би осигурил федерална помощ за авиокомпаниите.

American Airlines ще съкрати 19 хил. служители, докато United вероятно ще съкрати 12 хил. позиции, предава AP.

Ако Вашингтон се споразумее "през ​​следващите дни" за сделка, която предвижда и 25 милиарда долара за авиокомпаниите, American Airlines ще оттегли мярката, която ще се прилага от днес, и ще се обади на служителите да се върнат обратно, казва главният изпълнителен директор на авиокомпанията Дъг Паркър.

Мярката от страна на две от четирите най-големи авиокомпании в САЩ се смята за първото - и вероятно най-голямото - недоброволно съкращаване на работни места в индустрията през следващите дни.

Туристическата индустрия беше силно засегната от причинената от пандемията криза. Федералната забрана за съкращаване на работни места, което беше условие за по-ранен пакет от помощи, изтича в четвъртък.

Авиокомпаниите и синдикатите настояват за средства от данъкоплатците, за да могат да плащат на служителите за още шест месеца до март.

Министърът на финансите Стивън Манучин заяви в сряда, че правителството иска да помогне на хотели, авиокомпании и училища. Той бил в контакт с председателя на Камарата на Нанси Пелоси, но Белият дом и Камарата на представителите все още не са постигнали договорка относно размера на пакета от помощи. Манучин посочва, че Белият дом не иска да надхвърля сумата от 1,5 трилиона долара от цялостния пакет за помощ, което е със 700 милиона долара по-малко, отколкото е предложението на демократите от Камарата.

Сара Нелсън, президент на асоциацията на стюардесите, заяви, че за правителството е по-евтино да запази работните места, отколкото да остави тези хора да влязат “в армията на безработните” по време на пандемията.

Мнозина обаче критикуват преференциалното третиране на авиокомпаниите. Субсидията просто забавя адаптацията на тези концерни към ниската туристическа активност, за която дори авиационната индустрия смята, че ще продължи три до четири години.

„Авиокомпаниите винаги са първите, които искат подкрепа. Те продължават да бъдат спасявани”, каза в скорошно интервю Вероник де Руги, научен сътрудник от университета Джордж Мейсън и колумнист на либертарианско списание. "В миналото авиокомпаниите не се подготвяха правилно за следващата извънредна ситуация, защото знаят, че, така или иначе, ще бъдат спасени”.

Дори при по-ниски разходи индустрията губи милиарди месечно, тъй като разходите надхвърлят приходите, а превозвачите заявиха, че ще летят по-малко в продължение на няколко години.

Паркър заяви по-рано в сряда, че е насърчен от напредъка на преговорите и ще бъде отворен за отлагане на мерките, но само ако политическата сделка е напът да бъде приключена.

„Разбира се, ако има ясен и конкретен път, който казва “Още не сме приключили, но скоро ще бъдем”, разбира се“, каза Паркър в интервю за CNN. „Ако това е ситуация, при която„ имаме нужда от много повече време за работа и не е ясно дали можем да свършим нещо или не, това ще бъде много по-трудно”, добавя той.

Delta Air Lines Inc. иска да избегне повече съкращения поне до следващото лято, след като 17 хил. работници напуснат доброволно и 40 хил. вземат неплатени отпуски. Компанията продължава да води преговори с профсъюза на своите пилоти за начини за намаляване или редуциране на около 2000 съкращения. Southwest Airlines Co. също заяви, че няма да съкращава служители до края на 2020 г., след като 28% от работната сила са се съгласили да напуснат за постоянно или временно.

Подиндексът на Standard & Poor’s за основните американски превозвачи е спаднал с 47% тази година, като спадът е воден от United и American. За същото време индексът S&P 500 напредна с 4,1%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:07 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още