Арестът на племенницата на Ралф Лорен миналата седмица, затова, че е бутнала член на екипажа на борда на полет на Delta Air Lines Inc. е поредният пример за все по-големия брой инциденти в самолети, които според официалната браншова организация IATA представляват все по-силна заплаха за сигурността, пише Bloomberg.
На 8 януари 41-годишната Дженифър бе обвинена в пиянство и отправяне на заплахи на борда на самолет, принудил полетът ѝ от Ню Йорк от Барселона да се отклони към Шанън в Ирландия. Тя се призна за виновна в ирландски съд и бе наказана с глоба от 2000 евро.
Въпреки че авиокомпаниите могат да изискват нарушителите да покриват разходите за отклоненията на полетите и последващите нарушения на графика, на практика много често те решават, че възстановяването на понесените щети е твърде времеемко и скъпо. За сравнение отклонението, причинено от избухването на Лорен, е струвало на компанията превозвач над 43 000 долара.
Броят на инцидентите, включващи буйстващи пътници, е скочил 12 пъти за последните четири години, според данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA). В тази ситуация авиокомпаниите трябва да се справят с безброй местни закони, за да могат нарушителите да бъдат наказани. Понякога става въпрос за словесни тиради, но има и случаи на удари и заплахи за изнасилване, принуждаващи членовете на екипажа често да поемат функциите на полицаи.
"Не смятаме, че те трябва да бъдат поставяни в позицията на полицейска служба в небето", заяви Тим Колъхан от IATA. По думите му много често в подобни ситуации властите на земята просто "позволяват на пътниците да си тръгнат безнаказани". Той настоява за промени в правилата за поведението на пътниците, които ще улеснят подвеждането им под отговорност съгласно законите на отделните държави.
По данни на IATA инцидентите, свързани с буйстване на борда на самолети, са нараснали от 500 през 2007 г. до над 6000 през 2011 г.
На фона на все по-напредналите технологии за сигурност в самолетите, благодарение на които през 2013 г. е имало само 17 фатални инцидента и 224 смъртни случая, засилващата се вълна от конфликти на борда е отражение не само на все по-масовата популярност на пътуването със самолет и по-систематичното събиране на данни, но и на реални поведенчески промени, твърдят от IATA.
На 3 юни група от около 100 ученици, пътуващи от Ню Йорк до Атланта, бяха изхвърлени от полет на AirTran, след като пилотът и екипажът изгубили търпение при неуспешните опити да ги накарат да седнат и да изключат мобилните си телефони.
На 2 януари дубайската Emirates обяви, че пътник на полет между Сингапур и Бризбейн бил озаптен и посрещнат от австралийската полиция при пристигането си. Според местни информации в медиите мъжът, който бил арестуван и обвинен, многократно се опитвал да пуши.
В някои държави след нападенията на 11 септември 2001 г. бяха въведени т. нар. шерифи в самолетите, но те обикновено не се намесват при по-маловажни смущения, тъй като подобни инциденти могат да бъдат използвани като щит за терористични действия, твърдят експерти.
Най-често проблеми в небето възникват заради незаконна употреба на наркотици или цигари, отказ за спазване на инструкциите за безопасност и вербална конфронтация с екипажа или други пътници. Всички тези поводи обикновено са свързана с употреба на алкохол. IATA има и регистрирани случаи на опит от страна на пътници да отварят врати по време на полет, нападения над стюардеси и заплахи за сексуално насилие.
При по-безобидните нарушения пътниците се разгневяват по най-различни причини, като например други пътници, които прекалено много са свалили облегалките на седалките си, инструкции да не напускат местата си по време на турбуленция и др. Според специалисти подобни инциденти често се предизвикват от престоя на претъпканите летищат, прекарването на часове наред в тясно и ограничено пространство и страха от летенето.
От IATA препоръчват мерки за предотвратяване на инцидентите, най-вече чрез ограничаване на пиенето на борда на самолетите. Те настояват компаниите да сервират по-малко алкохолни напитки и да обмислят варианта да бъдат премахнати безплатните напитки по маршрути с много случаи на буйстване. Те смятат също, че членовете ѝ трябва да възприемат политика на нулева толерантност към лошото поведение, като проверяват пътниците на гейта и отказват достъп до борда на самолета на онези, за които това е наложително.
Как екипажите се справят с буйстващи пътници на борда на самолетите
Случаите на буйстващи пътници на борда на самолетите зачестяват
11:00 | 19.01.14 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Tesla осигури възходящ импулс за S&P 500 въпреки опасенията относно лихвите
-
Планът на Байдън за електроцентралите ще има по-голям обхват за редуциране на емисиите
-
Кадър на деня за 24 април
-
Байдън подписа помощния пакет за Украйна
-
SunPower съкращава над 25% от работната си сила заради спада при покривните инсталации
-
Държавата ще изплати на земеделците обещаната „украинска помощ“
-
Спадът в търсенето на дървесина у нас свали цената ѝ с 20%
-
Жилището от американската мечта все повече се отдалечава от ръцете на купувачите
-
След разполовяването: търсенето на биткойни може да стане 5 пъти по-голямо от предлагането
-
Най-големите енергийни търговци в света се завръщат към пазарите на метали
-
Tesla ускорява въвеждането на нови по-евтини модели
-
Американската помощ за Украйна е напът - Конгресът даде зелена светлина
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Tesla осигури възходящ импулс за S&P 500 въпреки опасенията относно лихвите
-
Telegram ще позволява плащания със стейбълкойна на Tether
-
"М+С Хидравлик" изпрати SOFIX на ново най-високо ниво от над 15 години и половина
-
Европейските борси изгубиха положителната инерция от предходните сесии
-
"КРЗ Одесос" отчита спад на приходите и печалбата през първото тримесечие
-
Парите на Фонда за преструктуриране на банки останаха непокътнати през 2023 г.