Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

САЩ

Китай има възможност да изгради 30 ядрени реактора извън страната до 2030 г.

Ядрените проекти от инициативата „Един пояс, един път“ могат да спечелят на китайските компании над 145 млрд. долара до края на следващото десетилетие

Китай има възможност да изгради 30 ядрени реактора извън страната до 2030 г.

Снимка: Ройтерс

През следващото десетилетие Китай може да изгради до 30 ядрени реактора отвъд граница чрез своята мащабна инициатива „Един пояс, един път“, съобщава Ройтерс, позовавайки се на изявление на високопоставен представител на китайските власти.

Уан Шоудзюн, постоянен член на Китайската народна политическа консултативна конференция (КНПКК), заяви, че азиатската страна трябва да се възползва в пълна степен от възможностите, предоставени от инфраструктурната инициатива и да засили своята финансова и политическа подкрепа на ядрения си сектор.

Използването за международни цели на ядрената енергия се превърна в държавна стратегия, а износът на подобен продукт ще спомогне за оптимизирането на китайската експортна търговия и ще освободи местния производствен капацитет, посочва още Уан Шоудзюн. 

Още по темата

Той добави, че Китай трябва да подобри своята научноизследователска и развойна дейност, да локализира производството на ключови ядрени компоненти и да развива както вътрешните, така и чуждестранните ядрени пазари, за да даде ясна представа за всички предимства на страната по отношение на цените и технологиите.

Уан, който е бивш председател на държавната China National Nuclear Corp. (CNNC), подчерта, че ядрените проекти от „Един пояс, един път“ могат да спечелят на китайските компании до 1 трлн. юана (145,52 млрд. долара) до 2030 г.

Според него 41 страни от инициативата вече разполагат с ядрена програма или планират такава, като от Китай се изисква да осигури само 20% пазарен дял за създаването на пет милиона нови работни места в сектора.

Най-голямата азиатска икономика се намира по средата на процес за изграждане на ядрени реактори, за които се надява че ще послужат като своеобразна реклама на нейните проекти и технологии.

Темпът на строителство на нови ядрени мощности в Китай се забавя на фона на технологичните проблеми и забавянията при ключови проекти, както и заради прекратяването на процедурата за нови одобрения.

Според Уан в момента има свръхкапацитет сред местните производители на ядрени реактори, но добави, че стойността на местния пазар за ядрено оборудване може да надхвърли 48 млрд. юана през следващите две години.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Петър Нейков

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (26)

   1| 2| 3    
0
 
6
 
26
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
В UK и Германия вече премахнаха маглев линиите, така че единствената комерсиално работеща е тази свързваща центъра с летището на Шанхай 30км всичко на всичко. В момента китайците си правят тяхно тестово трасе и наскоро показаха прототип, който си е тяхна разработка:

https://www.theverge.com/platform/amp/2019/5/24/18638409/china-maglev-train-crrc-373-mph-rolling-stock-magnetic-levitation

Колкото до конвенционалните високоскоростни влакове, CRRC са определено лидери, новата им серия Fuxing достигат скорост в редовна експлоатация от 350км/ч което е повече от TGV, ICE, Shinkansen и тн. които са до 320км/ч. Все пак 2/3 от световната жп мрежа от високоскоростни линии е в Китай, което им помага да се учат много бързо

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuxing_(train)
7
 
3
 
25
ivailojelyazkov до: ABBA
преди 4 седмици
Да ядеш на решетников черното между пръстите на краката
4
 
7
 
24
khao до: Стоян Петров
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Да сега проверих, има три линии в света дето ползват Маглев концепцията, една в ЮК, една в Германия и тая в Китай.
За 30 км линия са цакали 1.2 милиарда и от както е отворен е все на загуба.... може би това обяснява защо Маглев не са разпространени по широко :)

Един вид са го построили зада покажат че са технически напреднала нация :)
5
 
6
 
23
khao до: Стоян Петров
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
в случая, кремльовеца не говори за Маглев. Дал е линк към този влак:
https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railway_CRH3#CRH380B/BL

който е

https://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Velaro

Китайците имаха Маглев в шанхай от летището до центъра, но не ми е известно да имат такъв за дълги растояния.
10
 
3
 
22
ABBA до: ABBA
преди 4 седмици
"Плаваща катастрофа" , - резюмира Task&Purpose.

Още от САЩ
Графика на деня: Технологичният сектор далеч не е най-високоплатеният бранш в САЩ