Американската петролна компания Exxon Mobil регистрира 5,2-процентен спад на печалбата за четвъртото тримесечие, след като продажбите на активи доведоха до зануляване на ръста при добива на петрол и газ на годишна база, съобщава Ройтерс.
През последното тримесечие петролната индустрия пострада от по-ниските цени на суровината, като Exxon увеличи разходите си за стимулиране на производството на петрол, за да компенсира естествения спад.
Акциите на компанията поевтиняха с 1% до 64,08 долара за дял в часовете преди старта на търговията на Wall Street. Като цяло цената на книжата е изгубила близо 29% от стойността си, откакто сегашният главен изпълнителен директор Дарън Уудс пое поста преди три години.
Производството на Exxon в рамките на Пермския басейн, „златната кокошка“ на американската шистова индустрия, нараства с 54 на сто спрямо година по-рано. Въпреки това печалбата за тримесечието за добива в САЩ се свива със 74%, тъй като дружеството увеличава разходите за производство, сблъсквайки се с понижаващите се цени на природния газ.
Нейният основен бизнес, проучванията и производството на залежи на изкопаеми течни горива, се възползва най-много от продажбите на активи в Норвегия срещу 4,5 млрд. долара на Vаr Energi AS.
Слабите показатели притискат Exxon да се обърне към кредиторите, за да може да изплати дивидентите на своите акционери. Инвеститорите настояват петролните компании да подобрят възвръщаемостта си чрез увеличаване на дивидентите или чрез обратно изкупуване на акции.
„За разлика от другите големи имена в петролния бизнес компанията не генерира свободен паричен поток предвид мащабната си програма за капиталови разходи“, коментира анализаторът Дженифър Роуланд.
Нетните приходи се понижават до 5,69 млрд. долара, или 1,33 долара на акция, за трите месеца, приключили на 31 декември, спрямо 6 млрд. долара, или 1,41 долара на акция, регистрирани година по-рано.
Добивът на най-големия американски производител на петрол нараства с по-малко от 1%, до 4,02 милиона барела на ден, през четвъртото тримесечие.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?