Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

САЩ

Още притеснения за Boeing след тестовия полет на 777X

Има опасения, че самолетът е твърде голям за днешните авиокомпании

Още притеснения за Boeing след тестовия полет на 777X

Снимка: Chona Kasinger/Bloomberg

 

Най-новият самолет на Boeing най-накрая полетя в небето над фабриката във Вашингтон, построена преди половин век за оригиналния джъмбо джет, предаде Bloomberg.

След закъснение заради силни ветрове, самолетът излетя от пистата в 10:09 ч. местно време и кацна успешно почти четири часа по-късно в събота. Той е готов да лети отново във вторник и са предвидени тестове за 10 месеца.

Първите полети обикновено са най-важното технологично постижение за производителите на самолети. Този полет обаче бе покрит от облаци на несигурност за Boeing.

777-9 е първият нов модел на производителя на самолети след две фатални катастрофи, които доведоха до приземяването на неговите 737 Max. Тъй като компанията работи за възстановяване на своята репутация за безопасността и техническата способност, новият самолет ще бъде подложен на засилен контрол от регулаторите, авиокомпаниите и инвеститорите. 

Още по темата

Сигурността е едно, но има има опасения, че самолетът е твърде голям за днешните авиокомпании. 777-9 е по-дълъг от емблематичния 747 на Boeing и е първият двумоторен джет, създаден за 426 души в стандартното разположение. Това е и най-скъпият самолет на компанията, който се предлага за 442.2 милиона долара преди обичайните отстъпки.

777X беше показан на авиошоу в Дубай през 2013 г. и оттогава продажбите се забавиха. Дългоочакваните поръчки от Китай не се осъществиха заради търговското напрежение. „Усещането е, че самолетът е твърде голям за повечето пазари, за повечето авиолинии“, казва Джордж Фъргюсън, авиационен анализатор от Bloomberg Intelligence.

777-9 - първият модел от фамилията 777X -  излита на бурния пазар за авиационни бегемоти като самолетите с четири двигателя. Airbus изгражда последния от своите двуетажни самолети A380, докато бъдещето на Boeing 747 е под въпрос само със 17 поръчки, които са незавършени.

Emirates, превозвачът на дълги разстояния, е най-големият клиент на Airbus. Но тъй като през следващото десетилетие A380 изчезва от световния флот, не е сигурно, че ще го замени 777X. Засега тенденцията е за по-малки джетове.

„Повечето авиокомпании, с които имаме работа, не се интересуват от замяна на четиридвигателни самолети с по-големите двумоторни", казва Стивън Удвар-Хази, председател и основател на Air Lease. „Всъщност тенденцията е за по-малки самолети като Boeing 787 и A350 на Airbus", посочи той.

По думите му новият 777X е скъп самолет, така че авиокомпаниите вероятно ще изчакат и ще видят как работи, преди да вземат решение за поръчки. 

Това е най-дългият Boeing, направен някога, с размах от 235 фута и 5 инча (71.75 метра).

777X ще бъде незабавно разпознаваем по най-отличителната си характеристика: пантите.

Въпреки че този дизайн се прави за първи път за такъв самолет, той се опира на концепции, съществуващи от около век за военни самолети, заяви Майк Ломбарджи, корпоративен историк и архивист на Boeing.

По статията работиха: Евгения Маринова, автор Екип на Bloomberg TV Bulgaria
Още по темата: САЩ Boeing Boeing 777X

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 2 месеца
Хахаха,

За първи път чувам сгъваемите крила да се наричат "панти". Ей, това българската журналистика дълбае дъното тъпо и упорито.

Още от САЩ
Тръмп предупреждава американците за скок на смъртността