Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

САЩ

Продажбите на McDonald's се понижават във второ поредно тримесечие

Менюто, което в продължение на години беше обогатявано, за да задоволи по-широк набор от вкусове, е забавило обслужването и е отблъснало клиентите

Продажбите на McDonald's се понижават във второ поредно тримесечие

В периода октомври-декември 2013 г. продажбите на компанията в САЩ се понижиха с 1,4%, а в Европа нараснаха с 1%. Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на McDonald's Дон Томпсън заяви, че компанията му е изгубила връзка с някои от клиентите си и затова трябва да промени асортимента на менюто си и да осигури повече стойност за тях, предава Wall Street Journal

В четвъртък американската верига ресторанти за бързо хранене обяви финансовите си резултати за четвъртото тримесечие на 2013 г. Продажбите й са се смъкнали само с 0,1%, но това е второто поредно тримесечие с понижение. Резултатът се дължи на по-големия от очакваното спад в приходите от продажби в САЩ – най-големият пазар за компанията.

Миналата година продажбите са нараснали само с 0,2% - най-слабия ръст от 2002 г. насам, когато приходите в световен мащаб паднаха с 2,1%. През 2013 г. акциите на веригата са поскъпнали само с 10% в сравнение с представянето на индекса Dow Jones Industrial Average, записал повишение от 25%.

В периода октомври-декември 2013 г. продажбите в САЩ се понижиха с 1,4%, в Европа нараснаха с 1% - най-вече във Великобритания, Русия и Франция, и по-малко в Германия. За регионите на Азия и Тихия Океан, Близкия Изток и Африка продажбите намаляват с 2,4% заради по-слабото търсене в Япония.

За 2014 г. веригата ресторанти планира да извърши капиталови разходи за 3 млрд. долара. С тях ще бъдат отворени нови 1600 ресторанта и модернизирането на повече от 1000. Компанията планира да „върне“ около 5 млрд. долара на акционерите под формата на дивиденти и обратно изкупуване на акции.

След почти десетилетие, в което McDonald's бие конкурентите си, компанията изпитва трудности напоследък. Франчайзърите и изпълнителните директори казват, че по-натруфеното меню, което в продължение на години беше обогатявано, за да задоволи по-широк набор от вкусове, е забавило обслужването и е отблъснало клиентите. Те изтъкват менюто като причина за липсата на интерес към франчайза на компанията.

Още по темата

По думите на Дон Томпсън 2013 г. е била предизвикателна и въпреки че той очаква ситуацията да се подобри през 2014 г., януари се очертава като още един вял месец, като най-вероятно продажбите ще останат без промяна.

Управляващите на компанията заявяват, че са си взели поука от грешките, допуснати през последната година и ще опитат да ги поправят.

Веригата обмисля да обнови своите кухни, като добави по-широки маси за приготвяне на храната, като по този начин осигури на служителите по-голямо пространство. McDonald's планира да увеличи броя на служителите в пиковите часове и през почивните дни.

В сряда от компанията обявиха назначаването на Дебора Уол за нов маркетинг директор на McDonald's за САЩ.

По статията работиха: Свилен Колев, редактор Петър Нейков

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от САЩ
Dow Jones продължи възходящата серия, Nasdaq постигна нов рекорд