IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Walmart отбеляза най-доброто си тримесечие от девет години

Компанията предупреди, че повишаването на митата върху китайски стоки ще увеличи цените за американските й клиенти

16:51 | 16.05.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Най-голямата верига магазини в света Walmart съобщи, че цените за клиентите й ще се увеличат заради по-високите мита върху вносни стоки от Китай.

Компанията обяви, че ръстът на приходите от онлайн продажбите й се е забавил през първото тримесечие, предава Ройтерс.

Американският президент Доналд Тръмп повиши митата върху китайски вносни стоки на стойност 200 млрд. долара от 10% на 25% миналата седмица. Очаква се това да повиши цените на хиляди продукти, включително дрехи, мебели и електроника.

Главният финансов директор на Walmart Брет Бигс каза пред Ройтерс, че по-високите мита ще повишат цените за потребителите, но компанията работи върху стратегии за смекчаване на ефекта.

Продажбите в американски магазини, отворени преди най-малко една година, са нараснали с 3,4% в тримесечието до 30 април. Анализаторите очакваха растеж от 3,1%, сочат данни на IBES от Refinitiv. Това е най-високият растеж от девет години, отбелязва Bloomberg.

Печалбата на акция е нараснала до 1,13 долара, надминавайки очакванията за 1,02 долара на акция. Онлайн продажбите са се увеличили с 37% спрямо повишението с 43% през предходното тримесечие.

Общите приходи са нараснали с 1% до 123,9 млрд. долара, но не успяват да отговорят на очакванията на анализаторите за 125,03 млрд. долара заради по-слабите продажби в чужбина. Без валутните ефекти приходите отбелязват ръст от 2,5% до 125,8 млрд. долара.

Walmart и конкурентът й Amazon.com водят ожесточена битка за пазаруващите в интернет и се ангажираха в последно време да съкратят времето за доставка. Макар че Amazon е лидер в електронната търговия с около 50 цента от всеки похарчен долар, Walmart разполага с най-добре развитата мрежа от хранителни магазини с над 2400 обекта.

Маржовете от 24,3% отговарят на очакванията на анализаторите, но отбелязват лек спад на годишна основа. Това вероятно се дължи на по-високите разходи за труд, както и на онлайн продажбите, които обичайно носят по-ниски маржове в сравнение с продажбите във физически магазини заради разходите за доставка, отбелязва Bloomberg. Реакцията на Walmart на потенциалното повишаване на митата вероятно ще зададе тона за останалите дискаунтъри.

Влиянието на Walmart сред доставчиците обаче й дава пространство за маневри, а голяма част от хранителните й стоки идват от американски източници, което смекчава последиците за компанията от по-високите мита. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:38 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още