IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Amazon се кани да развали рекламния рай на Google

Рекламирай там, където продаваш най-много - в Amazon, съветва мениджър на Havas

08:50 | 09.10.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Редица рекламодатели планират да изтеглят около половината от рекламните си бюджети от Google в Amazon, предава CNBC.

Увеличаващите се усилия на Amazon в тази сфера може да представляват рядка заплаха за компанията майка на Google Alphabet, която през миналата година генерира 95,4 млрд. долара приходи от реклами - 86% от общите ѝ приходи. Google е доминиращата платформа за цифрова реклама в САЩ и ще генерира около 37% от цифровите рекламни бюджети през 2018 г. Въпреки че концернът не разкрива разбивката на рекламните си приходи, повечето оценки са, че по-голямата част идва от реклами в мрежата за търсене - приблизително 83% от началото на годината досега, показва проучване на eMarketer. 

Alphabet остана до известна степен изолирана от заплахата за спад на рекламните постъпления досега и общият ръст на рекламните приходи всъщност се ускори през първата половина на 2018 г. в сравнение с миналата година. Не всички категории марки прехвърлят пари към Amazon - по-голямата част от движението идва в сегмента за потребителски стоки, докато огромни и доходоносни рекламни категории, като автомобили и пътувания, все още не се преместват към Amazon. Също така, докато рекламите в търсачката на Google може би остават на константно ниво, рекламодателите преместват част от разходите си за реклами от други медии към различни платформи на Google, особено в YouTube.

Независимо от това Amazon изглежда се очертава като най-достоверната заплаха за дойната крава на Google – рекламния ѝ бизнес, след като Facebook завладя мобилната реклама малко след своето IPO през 2012 г.

Ръководители на шест медийни агенции са потвърдили, че Amazon прави огромни усилия в рекламния си бизнес, подкрепяйки неотдавнашния доклад на eMarketer, че технологичният гигант се е превърнал в третата по големина американска цифрова рекламна платформа след Google и Facebook.

Мениджър от голяма агенция заяви, че някои марки намират рекламите в търсачката на Google за "старомодни" и искат бюджетите им да се преместят в Amazon, за да се корелират директно с продажбите. Около 49% от търсенията на продукти започват в сайта на Amazon, показва анализ на Survata.

Други мениджъри заявяват, че Amazon предоставя начин за безпроблемно пазаруване. Използването на реклами в мрежата за търсене на Google за предизвикване на покупка може да накара дадено лице да настрои профила си и да въведе информация за кредитната си карта на отделен уебсайт. Особено за по-малките марки няма никакво предимство при продажбата директно на потребителя и продажбата чрез Amazon. Тези бюджети трябва да идат някъде, казва мениджърът.

Макар че някои от доларите се използват за реклами в печатни издания, телевизионни и програмни дисплейни реклами, мениджър на голяма агенция заяви, че някои клиенти, които продават продукти на Amazon, влагат между 50 и 60 процента от разпределените им рекламни бюджети за търсене специално в Amazon. Това решение се оценява на стотици милиони долари годишно.

Крис Апостъл, изпълнителен вицепрезидент и директор за операциите в Северна Америка в Havas Media, заяви, че неговата агенция е свидетел на същата тенденция: 20-30% от клиентите му пренасочат 50-70% от общия бюджет за търсене към Amazon. Компаниите осъзнават, че колкото повече харчат в Amazon, толкова повече могат да допълнителни бонуси, като съдържание или отзиви, които могат да помогнат за насърчаване на повече продажби.

Като цяло, клиентите на Апостъл са увеличили бюджетите си за Amazon с 300% от миналата година досега. Той очаква ръст от между 200 до 300% за следващата година.

„Над 90% от търсенията за продукти, които започват от Amazon, завършват с покупка, въпреки че този потребител може да се окаже и в социални канали", пояснява мениджърът на Havas. „Най-доброто място за вашите рекламни долари е това място, където хората в крайна сметка пазаруват“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:40 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още