IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Австралийски регулатор заведе дело срещу Meta

Властите твърдят, че технологичният гигант не е спрял измамна рекламна схема в платформата си

09:59 | 18.03.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Angel Garcia/Bloomberg</em></p>

Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Австралийският регулатор на конкуренцията заведе дело срещу компанията майка на Facebook Meta Platforms, обвинявайки технологичния гигант, че не е успял да попречи на измамници, използващи неговата платформа, за да промотират фалшиви реклами, включващи добре познати хора, предава Ройтерс.

Рекламите, които говорят за инвестиции в криптовалути или схеми за печелене на пари, може да са подвели потребители на Facebook да вярват, че са промотирани от известни австралийци, каза Австралийската комисия за конкуренцияте и потребителите (ACCC).

Делото, заведено във Федералния съд, също така обвинява Facebook, чe е улеснила или съзнателно е позволила подвеждащо поведение от страна на рекламодателите, посочва регулаторът.

„Същността на нашия случай е, че Meta носи отговорност за тези реклами, които публикува в платформата си“, коментира председателят на ACCC Род Симс. „Твърди се, че Meta е знаела... подвеждащи реклами са показани във Facebook, но тя не е предприела достатъчно стъпки за справяне с проблема“.

Meta твърди, че всички реклами, които са измамили хората с пари и подвеждат потребителите, нарушават нейните правила и компанията използва технология за откриване и блокиране на такива публикации. Тя допълва, че е „сътрудничила на разследването на ACCC по този въпрос до момента“.

„Ще прегледаме скорошния иск на ACCC и възнамеряваме да се защитим“, заяви говорител на Meta в имейл, но отказва да коментира повече, тъй като казусът се разглежда от съда.

ACCC твърди, че рекламите са използвали снимки на няколко австралийски бизнес лидери, телевизионни водещи и политици. Те са включвали линкове за фалшиви медийни публикации с цитати от въпросните личности.

Измамниците са се свързали с потребителите, които са се хванали на измамата, за да ги убедят да вкарат пари във фалшиви схеми, посочва регулаторът.

„Знаем за потребител, който е загубил повече от 650 хил. австралийски долара (480 хил. щатски долара) заради една от тези измами... Това е позорно“, коментира Симс. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:09 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още