IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дигиталната банка Starling обяви бойкот на рекламата във Facebook

Британската банка твърди, че Meta не успява да се справи с фалшивите финансови реклами в платформите си

17:53 | 07.01.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Nick Otto/Bloomberg</em></p>

Снимка: Nick Otto/Bloomberg

Британската дигитална банка Starling заяви, че обявява бойкот на компанията майка на Facebook – Meta, защото последната не успява да се справи с фалшиви финансови реклами, пише CNBC.

Главният изпълнителен директор и основател на Starling Ан Боден каза, че фирмата ѝ вече няма да плаща за реклама във Facebook и Instagram, докато има измамници, които таргетират клиентите ѝ.

Боден оказва натиск върху британското правителство да адресира финансовите измами в Закона за онлайн безопасността, който се стреми да се справи с разпространението на проблемно съдържание в дигиталните платформи.

Новият закон ще задължи големите технологични компании като Meta и Google да предприемат действия срещу вредно и незаконно съдържание. Компаниите, които не го направят, рискуват да получат глоби от 24 млн. долара, или 10% от годишните им глобални приходи, в зависимост от това коя сума е по-висока.

През декември парламентарна комисия, която разглежда законопроекта, препоръча новото законодателство да включва и измамата с реклами. Службата за финансово поведение във Великобритания преди това повдигна въпроса за рекламите, насърчаващи инвестиционни измами. Те включват проблемни практики с криптовалути чрез ползването на снимки на известни личности, за да бъдат привлечени потребителите.

През август Google спря да приема реклами на финансови услуги освен ако рекламодателят не е оторизиран от властите или не попада в някое от предвидените изключения. През декември Meta обеща да затегне политиките си за финансова реклама, но все още не е направила нищо по въпроса. Meta твърди, че ще го стори по-късно тази година.

В годишно писмо, публикувано във вторник, Боден посочва: „Искаме да защитим нашите клиенти и интегритета на марката си. И вече не искаме да плащаме за реклама в платформи, редом с измамници, които се насочват към спестяванията на нашите клиенти и тези на други банки“.

Боден коментира и решението на Facebook да се ребрандира на Meta и да се фокусира върху т.нар. метавселена – споделена виртуална реалност, в която потребителите могат да си общуват.

„Когато чета, че следващият голям проект на Facebook – метавселената – се очаква да бъде основен двигател на растежа на финансите и DeFi (децентрализираните финанси) през 20-те години и след това, знам, че това вероятно ще е грешно и правилно“, коментира тя, цитирайки опита на една банка да съветва клинетите си в силно нашумелия виртуален свят Second Life.

„Въпреки че Facebook (Meta) може да дава всякакви обещания за бъдещето, наистина се надявам, че фокусът ѝ върху метавселената няма да я разконцентрира от това, което е правилно днес, тук и сега във Великобритания през 2022 г.“, допълва Боден.

Основната през 2014 г. Starling се превърна в една от най-големите британски дигитални банки с 2,7 млн. потребители. Със своите 475 хил. бизнес сметки, тя също така контролира 7% дял от британския пазар на бизнес банкиране.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още