IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Джак Дорси: Twitter е по-голям от всеки единичен акаунт

Предприемачът защити решението за блокирането на профила на Доналд Тръмп, но по-ниските от очакваното данни за потребителите будят опасения

09:27 | 10.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Twitter Inc. отчете приходи за четвъртото тримесечие, които надминаха прогнозите на анализаторите, като се възползва от стабилния за дигиталната реклама празничен сезон, въпреки че социалната мрежа е добавила по-малко нови потребители от прогнозираното и предупреди, че ръстът на аудиторията през 2021 г. ще се забави в сравнение с миналогодишния скок заради пандемията, предава Bloomberg.

Приходите са нараснали с 28% до 1,29 млрд. долара, докато средните прогнози на анализаторите бяха за 1,19 млрд. долара по данните, събрани от Bloomberg. 

Twitter се позова като двигател на продажбите на реклами през четвъртото тримесечие на „силното търсене от страна на рекламодатели на марки в САЩ", става ясно от писмото до акционерите на компанията. Нетната печалба нарасна до 222 млн.  долара, или 27 цента на акция.

Twitter съобщава за 192 милиона дневно активни потребители, което е 26% ръст спрямо година по-рано, но под прогнозите за 193,4 милиона. Като цяло за 2020 г. компанията е добавила 40 млн. нови ежедневни потребители заради „подобрения на продуктите“, както и заради поредица от важни събития, които са привлекли  аудитория, включително американските президентски избори и дискусиите около глобалната пандемия Covid-19.

Това беше силно тримесечие за компаниите за дигитална реклама като цяло, които бяха насърчени от стремежа към онлайн пазаруване по време на пандемията. Facebook Inc., Snap Inc. и Pinterest Inc., както и Google на Alphabet Inc. отчетоха по-добри от очакваните реултати за периода.

И все пак неуспехът на Twitter по отношение на броя нови абонати може да възроди опасенията за дългосрочния растеж, особено след като компанията окончателно забрани акаунта на американския президентът Доналд Тръмп през януари, след като неговите коментари бяха възприети като насърчаване на насилието пред Капитолия.

Twitter отдавна твърди, че присъствието на Тръмп в платформата не е оказало съществено влияние върху растежа на потребителите, но е повишило обществения профил на Twitter по време на неговия мандат.

„Ние сме платформа, която очевидно е много по-голяма от която и да е тема или от всеки акаунт“, заяви създателят и главен изпълнителен директор на Twitter Джак Дорси пред анализатори във вторник. Той добави, че повечето потребители на Twitter са извън САЩ и че услугата има над 50 акаунта с по над 25 милиона последователи всеки. Той също така посочи, че ежедневно активните потребители вероятно ще нараснат с повече от 20% през първото тримесечие, когато акаунтът на Тръмп беше забранен.
През последния период Twitter добави 1 милион нови потребители в САЩ и сега има 37 милиона среднодневни потребители на най-печелившия си пазар.

Акциите поскъпнаха с около 2% в следборсовата сесия до 59,87 долара за акция. Те добавиха около 62% към стойността си през последната година, достигайки най-високото си ниво от 2014 г. насам.

Ръстът на потребителите, който достигна над 20% през последните пет тримесечия, ще спадне до около 10% от второто тримесечие, се казва в изявление на Twitter. „След първото тримесечие значителният ръст, свързан с пандемията, който преживяхме през миналата година, ще продължава да създава предизвикателни компенсации“, пише компанията в писмото си до акционерите. 

Twitter прогнозира приходи за първото тримесечие от между 940 млн. до 1,04 млрд. долара. Анализаторите изчисляват, че приходите на Twitter за първото тримесечие ще бъдат 983,4 млн. долара. 

Базираната в Сан Франциско компания заяви, че очаква „скромно“ въздействие върху рекламния си бизнес от предстоящите промени в мобилната операционна система iOS 14, които могат да затруднят компаниите да проследяват потребителското поведение и след това да пренасочват реклами към потребителите. Конкурентът на Facebook заяви, че промените могат да представляват сериозна заплаха за бизнеса му, но Twitter е по-малко зависима от насочените реклами и разчита повече на рекламата на марките, която обикновено включва по-общи послания и насочване.

Компанията подчерта значението на приходите от реклами, които насърчават инсталирането на мобилни приложения, наречени MAP ads, които Twitter подобри през последната година. MAP рекламите са генерирали приходи за над 300 млн. долара през 2020 г., което е непроменена стойност в сравнение с година по-рано, въпреки че Twitter каза, че продажбите от MAP реклами са се подобрили с над 50% през четвъртото тримесечие.

Twitter проучва абонаментни услуги, за да добави нов поток от приходи, различни от рекламата. Множество вътрешни екипи проучват абонаментни продукти, въпреки че ръководителите на Twitter казват, че подобни инициативи са все още далеч от реализацията си.

Компанията не споменава абонаментни услуги в писмото си за акционери във вторник, а запитан от анализатори по темата, главният финансов директор Нед Сегал отбеляза, че няма „нищо ново, което да се докладва“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още