Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

ЕК: Социалните мрежи трябва да правят повече срещу фалшивите новини

Facebook, Google и Twitter поеха ангажимент да докладват ежемесечно предприетите мерки в навечерието на изборите за Европейски парламент

ЕК: Социалните мрежи трябва да правят повече срещу фалшивите новини

Снимка: Ройтерс

Няколко дни преди европейските избори големите социални мрежи все още не правят достатъчно, за да преборят фалшивите новини, твърди Европейската комисия. Въпреки че Facebook, Google и Twitter постигат напредък към по-голяма прозрачност, това не е достатъчно, за да се гарантира целостта на техните услуги, съобщи органът в Брюксел на базата на месечни корпоративни отчети на компаниите.

През септември Facebook, Twitter, Mozilla и Google подписаха доброволен кодекс за поведение. Според експерти кампаниите за дезинформация са можели да повлияят на дебатите за референдума за Brexit във Великобритания и кампанията за изборите в САЩ през 2016 г. В края на годината Европейската комисия възнамерява да представи изчерпателен доклад. Ако резултатите не са задоволителни, комисията би могла да предложи ново законодателство.

В петък властите в Брюксел подчертаха като положителен факта, че Facebook, Twitter и Google са създали публичен справочник за предизборни кампании. Въпреки това Twitter и Google трябвало по-добре да идентифицират рекламното съдържание, което би могло да създаде дезинформация. 

Още по темата

И трите компании трябва да разширят сътрудничеството си с проверяващи фактите специалисти и изследователи. Това ще улесни откриването и анализирането на кампаниите за дезинформация. Още в мартския доклад ЕК посочи, че Facebook, Twitter и Google вече обозначават политическата реклама.

Facebook, Google и Twitter поеха ангажимент да докладват ежемесечно предприетите мерки в навечерието на изборите за Европейски парламент през май 2019 г.

„Признаваме продължаващия напредък, постигнат от Facebook, Google и Twitter по изпълнението на ангажиментите им за увеличаване на прозрачността и защитата на неприкосновеността на предстоящите избори“, заявиха в съвместно изявление заместник-председателят на ЕК Андрус Ансип, отговарящ за цифровия единен пазар, комисарят по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете Вера Йоурова, комисарят, отговарящ за Съюза на сигурност, Джулиан Кинг и комисарят по въпросите на цифровата икономика и цифровото общество Мария Габриел.

Въпреки това е необходимо да се направи повече за укрепване на неприкосновеността на техните услуги, включително рекламните услуги. Освен това предоставените данни все още не са достатъчно подробни, за да позволят независима и точна оценка на начина, по който политиките на платформите действително са допринесли за намаляване на  разпространението на дезинформация в ЕС.

И трите подписали Кодекса платформи вече създадоха обществено достъпни библиотеки с политическа реклама и предоставиха възможност за търсене чрез приложно-програмни интерфейси (API), което представлява явно подобрение. За съжаление Twitter и Google не са в състояние да разработят и приложат политики за идентифициране и публично оповестяване на тематично ориентирани реклами, които по време на избори могат да бъдат обект на водещи до разединение обществени разисквания, поради което по отношение на тях може да бъде разпространявана дезинформация.

Основни резултати от докладите:

- Google докладва допълнителни мерки, предприети за подобряване на контрола над рекламното позициониране в ЕС, включително разбивка по държави членки. Той подчерта предоставянето на разположение на Доклада за прозрачността на политическите реклами в ЕС и на библиотеката си с реклами, снабдена с възможност за търсене, включително възможността за използване на приложно-програмния интерфейс BigQuery на Google Cloud за извършване на съобразени с конкретните случаи запитвания. Google съобщи за своите текущи усилия за осигуряване на прозрачност във връзка с тематично ориентираната реклама, но обяви, че резултатът няма да е налице преди изборите за Европейски парламент. Отново бяха предоставени глобални данни за отстраняването на значителен брой канали в YouTube поради нарушаване на неговите политики относно спама, заблуждаващите практики, измамите и фалшивата самоличност.

Facebook докладва за предприетите в ЕС мерки срещу реклами, нарушили неговите политики вследствие на нискокачествено, заблуждаващо, подвеждащо или фалшиво съдържание или  целящо заобикаляне на неговите системи. Той започна изпълнението на своята политика относно политическата и тематично ориентираната реклама в средата на април, премахвайки  несъответстващите реклами от Facebook и Instagram. Докладът от април също така предостави информация относно откриването в Дъблин на оперативен център във връзка с изборите, който включва специалисти, които обхващат всички държави — членки на ЕС, и всички европейски езици. Facebook докладва за спирането на мрежа за координирано неавтентично поведение с произход от Русия и с насоченост към Украйна. В доклада не се посочва дали тази мрежа е оказала влияние и върху потребители в ЕС. Освен това Facebook съобщи за нов достъп на изследователите до неговия приложно-програмен интерфейс CrowdTangle и до неговите набори от данни за URL адреси.

Twitter докладва относно рекламите, спрени поради неспазване на политиките му за неприемливите търговски практики и качеството на рекламите. Той предостави информация за реклами, които не са допуснати поради незавършен процес на сертифициране,задължителен за рекламодателите, публикуващи реклами с политическо съдържание.

Twitter докладва за нова политика за гарантиране на неприкосновеното протичане на изборните  процеси, която забранява определени категории манипулативно поведение и съдържание, като например подвеждаща информация за това как да се участва в изборите или заплашване на гласоподаватели. Представени бяха данни за мерките срещу спама и фалшивите профили, но липсваше по-конкретна информация за тях и за начина, по който те са свързани с действия в ЕС.

Какво предстои?

Според ЕК всички подписали Кодекса страни трябва да увеличат усилията си за разширяване на сътрудничеството с проверителите на факти във всички държави членки, както и за предоставяне на повече възможности на потребителите и на научноизследователската общност. По-специално онлайн платформите трябва да приложат на практика своя по-широк набор от ангажименти, поети по силата на Кодекса за поведение, а именно чрез съвместна работа с традиционните медии, за да се разработят показатели за прозрачност и надеждност на източниците на информация, така че потребителите да разполагат с достатъчни възможности за избор на относима и проверена информация.“

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
9
 
4
преди 1 месец
Имаше десетки статии за фалшивата "руски хакери и разузнавачи в американските избори", но разследването за това установи, че няма нищо такова и всичко е плод на машината за фалшиви новини под шапката на CNN, MSNBC и Bloomberg и Wallstreet Journal и New York Times. Тези са доказано централи за фалшиви новини, които много рядко пускат някаква надеждна информация и статиите им приличат на пасквил от работническо дело, за мен разбойническо дело. Какви са последствията за публикувалите статии за фалшивата руска хибридна война и медиите, които са ги разпространявали?
1
 
8
 
3
Императорът до: majnata
преди 1 месец
...а че нямаме още ли?
1
 
8
 
2
преди 1 месец
министерство на истината ше имаме ли ...
1
 
13
 
1
преди 1 месец
За протоколът да кажем: "фалшива новина" е всичко, което противоречи на официалната европартийна линия.

Още от Социални мрежи
Facebook официално стъпва на криптопазара с валутата си Libra