IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook бори фалшивите новини в Германия със съвети във вестниците

Рекламите на социалната мрежа са разположени на цяла страница в няколко от популярните вестници

22:42 | 13.04.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Facebook публикува реклами на цяла страница в най-големите германски вестници със съвети към читателите как да засичат фалшивите новини. По-рано правителството на Ангела Меркел оказа натиск върху компанията да положи повече усилия, за да се бори с подобно съдържание в мрежата си, коментира Bloomberg.

Рекламите, публикувани в четвъртък от ежедневници, сред които таблоидът Bild, Sueddeutsche Zeitung и Die Welt на Axel Springer, съдържа 10 съвета как потребителите да идентифицират фалшивите новини.

„Фалшивите новини могат да бъдат идентифицирани като такива“, казва обявата, която ще се появи и в печатното и онлайн изданието Der Spiegel. “Борим се с тяхното разпространение и ви даваме съвети за това как да разпознавате дали една новина е истинска или не“.

Управляващата коалиция на Меркел засилва натиска върху социалните мрежи, за да спрат разпространението на фалшиви новини и злонамерени публикации преди федералните избори в Германия на 24 септември. Миналата седмица кабинетът ѝ подкрепи закон, който заплашва социалните мрежи с глоби от до 50 млн. евро, ако те не успеят да дадат на потребителите възможността да се оплачат за реч на омразата или фалшиви новини, или ако откажат да премахнат незаконно съдържание.

Сред съветите са читателите да преглеждат внимателно заглавието и интернет адреса на източника, както и да търсят други истории по същата тема. Съветите биват представени на над 29 млн. потребители на Facebook в Германия, заяви говорителят на компанията Клаус Горни. Той отказа да коментира бюджета на рекламите.

Страница в Bild струва около 500 хил. евро, а страница в Die Welt – около 50 хил. евро, сочи агенцията на Alex Springer – Media Impact.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:04 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още