Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook e била наясно с изтичането на данни от години

Тогава Cambridge Analytica е уверила американския концерн, че е изтрила всички данни

Facebook e била наясно с изтичането на данни от години

Марк Зукърбърг. Снимка: Ройтерс

Нови разкрития по отношение на скандала с изтичането на данни на социалната мрежа Facebook към спорната британска консултантска компания Cambridge Analytica. Американският технологичен концерн призна, че е знаел от над две години за изтичането на данни, което стана обществено достояние едва преди три седмици.

Тогава Cambridge Analytica е уверила американския концерн, че е изтрила всички данни, заяви главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандберг пред американското радио NPR. Ето защо след това Facebook не е проследил казуса. Сандберг признава и пред NBC, че това е било грешка и че социалната мрежа не може да изключи наличието и на други изтичания на информация. Компанията вече била стартирала собствени разследвания. 

Още по темата

Междувременно стана ясно, че в ЕС може да са засегнати до 2,7 милиона души. Facebook потвърди, че личните данни на до 2,7 милиона жители на съюза може да са били "неподходящо" предадени на компанията Cambridge Analytica. Преди това ЕК определи на Facebook двуседмичен краен срок, за да отговори на цял въпросник по скандала за данни. Сега предстои отговорите да бъдат разгледани, но вече е ясно, че са необходими допълнителни дискусии с Facebook, каза говорителят на ЕК. Комисарят по правосъдието Вера Йоурова ще се обади по телефона в близките дни на главния оперативен директор на Facebook Сандберг, съобщи още той. Освен това ЕС ще настоява за приемането на по-строги правила за защита на личните данни в социалните мрежи. След това корпорациите биха могли да бъдат изправени пред тежки глоби за нарушения.

Междувременно главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг  обяви по-строг контрол върху политическата реклама в социалната мрежа. В бъдеще при редица спонсорирано съдържание ще трябва ясно да се показва кой точно плаща за рекламата. Става дума за разпространявани като реклами съобщения по спорни теми като имиграцията или напрежението между политическите и социалните групи. Промените първоначално ще бъдат въведени в САЩ и ще бъдат разширени до останалия свят през следващите месеци.

Тези стъпки не могат напълно да предотвратят злоупотребите, признава Зукърбърг. Но според него ще е по-трудно ще да се използват фалшиви акаунти и страници за разпространяването на рекламите - "това, което руснаците са направили по време на изборите през 2016 г.". Русия е обвинявана за предполагаеми опити за манипулация по време на президентската кампания между Доналд Тръмп и Хилъри Клинтън. Москва отхвърля твърденията.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Facebook създава „Върховен съд“ за речта на омразата