IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook има апетит към предаването на спортни събития на живо

Компанията залага на модела за гледане срещу заплащане

11:47 | 20.05.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Facebook планира да превърне своя продукт за онлайн събития на живо в опция за гледане срещу заплащане (pay-per-view) за спортни първенства, предавани в платформата, пише CNBC.

Според Facebook тази функция ще помогне на компании, включително спортни такива, да печелят повече от променящия се пейзаж на потреблението на съдържание.

Социалната мрежа смята, че колежанските спортни отбори и по-малките лиги ще могат да ползват функцията, която позволява генерирането на средства от виртуално присъствие. На този етап е позволено и задържането на цялата печалба.

Същевременно Facebook планира да инвестира в платени онлайн събития – функция на предаването на събития на живо, която позволява плащането на виртуален билет за гледане по начин, по който това се случва при кабелните телевизии.

От десетилетия медийни мрежи като HBO и Showtime използват подобни такси за гледане, особено за бокс. Бизнес моделът е напълно ясен – плащане на такса за гледане на събитие, не е необходим цял абонамент.

„Смятам, че плащането при гледане по никакъв начин не е застрашено от изчезване“, коментира Роб Шоу, директор на Facebook за спортното съдържание и партньорство със спортните лиги. „Смятам, че това е нещо, което помага да му се вдъхне нов живот. Хората са готови да платят, за да изживеят даден момент“.

„И все пак забелязах едно нещо“, допълва той. „Не мисля, че хората са готови веднага да започнат с абонамент“.

От пускането им през август миналата година Facebook твърди, че платените онлайн събития в платформата ѝ са налични в 44 пазара по света, включително в Съединените щати. Във финансовия си отчет миналия месец компанията обяви, че има 2,85 млрд. месечно активни потребители и 1,8 млрд. дневно активни потребители. Това означава, че Facebook е изградила достатъчно голяма аудитория, че новата функция да сработи.

Facebook заяви, че исканията за пускане на събития на живо първо трябва да преминат проверка. След като бъдат одобрени, Facebook следи и цялото събитие, за да се увери, че не се показва неподходящо съдържание.

Компании и потребители могат да пускат стрийминг на живо за събития като курсове по кулинария например, за гейминг състезания и показването на нови продукти.

Спортните лиги и висшите усилища също ще могат да ползват платената функция, за да привличат зрители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:30 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още