Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook навлиза в период на несигурност за инвеститорите си

Подходът на Зукърбърг към проблемите на компанията е най-малкото извън реалността, а в най-лошия случай - безотговорен

Facebook навлиза в период на несигурност за инвеститорите си

Снимка: Bloomberg

От години акциите на Facebook са задължителни за притежаване. Компанията се радваше на постоянен растеж, стабилен ангажимент от страна на потребителите и приходи от реклами, които нарастваха въпреки скандалите, свързани с потребителските данни и фалшивите новини. Но инвеститорите трябва да започнат да се притесняват малко, пише Парми Олсън за Bloomberg.

На регулаторите бе дадена перспектива за достъп до вътрешни документи, които биха могли да засилят планираните разследвания на компанията. Документите, изтекли към Wall Street Journal, наскоро разкриха тревожни вътрешни практики, а някои от документите бяха предадени на Комисията по ценните книжа и борси на САЩ от лице, търсещо федерална защита като разобличител.

Мечата нагласа спрямо акциите на Facebook е непопулярна. От 58 анализатори, проследени от Bloomberg, само трима препоръчват да се продават акции на Facebook, като средната 12-месечна цел за ценната книга е 418 долара, което е с почти 60 долара над текущата цена.

Но царуването на Facebook над социалните медии е все по-застрашено от конкуренти като TikTok на ByteDance и дори Apple. Иновациите на компанията в областта на виртуалната реалност и интелигентните очила никога няма да повторят успеха на нейния рекламен бизнес. (Напускането неотдавна на главния й технологичен директор отнема от доверието в бъдещите продукти, въпреки че неговият наследник има опит в хардуера.) Преминаването към инвестиране въз основа на екологични, социални и управленски фактори (ESG) също може да навреди на компанията: ESG-фокусираните фондове поставиха Facebook в черния си списък заради минали противоречия и в момента компанията има по-рисков ESG ранкинг от Google, Microsoft или Apple, според Sustainanalytics.

Най-големите проблеми за Facebook обаче се въртят около регулацията, законодателството и съдебните искове - и е лесно да се разбере защо пазарът не е възприел напълно това. Тези рискове са трудни за проследяване. Ето разбивка на някои ключови притеснения, като се има предвид, че до някои от тях могат да ни делят година или две (или повече).

Регулаторите са насочени към структурата на Facebook. Федералната търговска комисия (FTC) иска съдебно решение, принуждаващо Facebook да продаде Instagram и WhatsApp. Американските законодатели от двете страни на политическия спектър също така настояват за раздробяване на компанията. Instagram осигурява повече от една четвърт от приходите на гиганта в социалните медии, според Bloomberg News, и е последната връзка на Facebook с тийнейджърите и двайсетинагодишните, които гравитират встрани през последното десетилетие.

Има натиск да се променят алгоритмите и вътрешните системи на Facebook. Законодателите започнаха сериозно да настояват за системни промени в алгоритмите за препоръки на Facebook, които бяха обвинени, че възнаграждават противоречиво съдържание, но които също така карат потребителите да се връщат за още.

Например, в основата на два предстоящи закона на Европейския съюз и Великобритания, уреждащи безопасността в мрежата, са изискванията компаниите в областта на социалните медии като Facebook да коригират системите си, за да спрат алгоритмите да разпространяват вредно съдържание. С други думи, може да не е достатъчно компанията да премахне публикации с порнографско съдържание или реч на омразата. Вместо това тя може да се наложи да пренапише алгоритмите, така че такова съдържание изобщо да не се появява в новинарските фийдове. Това може да навреди на рекламния бизнес на компанията, ако се отрази на посещаемостта.

Facebook вече е похарчил много - повече от 13 милиарда долара - за усилия за сигурност от 2016 г. насам. И компанията плаща на около 40 000 души, много от които изпълнители, да работят по въпроси, свързани със съдържанието. Новият европейски Закон за дигиталните услуги, който изисква допълнителни мерки за „управление на риска“, означава, че компанията вероятно ще трябва да инвестира още повече, за да подобри модерирането на съдържанието.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Петата Facebook конференция у нас събира маркетинг експерти и собственици на бизнес