Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook откри нов бъг в метриките си

Смята се, че грешката е натоварила рекламодателите и е ограничена до тези потребители, които влизат в социалната мрежа чрез своя онлайн браузър

Facebook откри нов бъг в метриките си

Снимка: Ройтерс

Facebook откри нов проблем с рекламните си метрики, като този път обаче в казуса са намесени и пари.

Най-голямата социална мрежа в света обяви във вторник, че предлага възстановяване на парите, защото "бъг“ е предизвикал неправилно таксуване на някои рекламодатели, когато потребителите кликват върху видеоклипове в рекламен елемент с т. нар. въртележка.

Смята се, че грешката е ограничена до тези потребители, които влизат във Facebook чрез своя онлайн браузър, а не чрез мобилното приложение. Facebook пояснява, че грешката е повлияла само на 0,04% от рекламните импресии.

„Независимо от това колко импресии са засегнати, вземаме предвид сериозно всички грешки и се извиняваме за причиненото неудобство", пише компанията в публикация в блога си.

Източник на CNN, запознат с въпроса, смята, че грешката е натоварила рекламодателите със средна стойност от 10 долара в течение на една година. Не е ясно колко рекламодатели са засегнати. 

Още по темата

Това е най-новият проблем в нарастващия списък с грешки при измерването на рекламите, разкрити от Facebook от миналия септември насам. Този казус още веднъж заплашва да попречи на рекламодателите, които захранват основната дейност на социалната мрежа.

„Досега те направиха толкова много разкрития около толкова много от продуктите си, че трябва да се чудим дали има нещо, което те не могат да изкривят", казва Пол Верна, анализатор в eMarketer.

Facebook по-рано призна, че прави неправилна оценка на средното време, което потребителите прекарват в гледане на видеоклипове, и броя на завършените показвания на видеоклипове. Тя също така е „надписала“ средното време, прекарано в т. нар. Instant Articles.

След тези по-ранни грешки Facebook разшири партньорството си с услуги за измерване от трети страни, за да смекчи опасенията на рекламодателите.

„Ние знаем, че метриката е важна за изграждането на доверието на рекламодателите", каза Шерил Сандбърг, главен оперативен директор на Facebook, по време на разговор с анализаторите през февруари. „Ще продължим да инвестираме в измерването, включително в партньорства с трети страни, през следващата година".

Поне досега тези казуси не са засегнали сериозно представянето на Facebook. Рекламните приходи на социалната мрежа, които формират почти целия обем приходи, възлизат на 7,85 млрд. долара през последното тримесечие – с 50% повече от същия период година по-рано. 

гледано: 2403   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
20 гласа

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Facebook ще позволи на служителите си да работят от вкъщи до юли 2021 г.