Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook пуска облачна гейминг услуга, но не и в iOS

Социалната мрежа е поредната компания, която не е съгласна с политиките на App Store на Apple

Facebook пуска облачна гейминг услуга, но не и в iOS

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Facebook обяви, че пуска облачна гейминг услуга на десктоп сайта и в Android приложението си, но твърди, че не може да предложи игрите в iOS заради “своеволните“ политики на Apple, пише CNBC.

Уеб и Android потребителите на Facebook могат да опитат безплатните игри без да напускат социалната мрежа. Идеята е, че може да се ползва игра, която се стриймва от центровете за данни на Facebook, без да се налага тя да бъде свалена на други устройства. Решението е подобно на услугите, пуснати от Microsoft и Google, но без конзолните игри, предлагани заедно с тях.

Изключването на устройствата на Apple от облачния гейминг на Facebook е поредният ход в дългогодишната вражда между компаниите.

Още по темата
Войната им датира от коментар на главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук през март 2018 г., който след скандала с Cambridge Analytica отправи критики, че социалната мрежа не се справя с опазването на потребителските данни. По това време стана ясно, че информацията на 87 млн. потребители на Facebook неправомерно е била ползвана от Cambridge Analytica.

След това компаниите продължиха да си разменят хапливи реплики. Наскоро Facebook постави под въпрос политиките на Apple по отношение на App Store, докато властите във Вашингтон и регулатори започват разследвания и изслушвания по антитръстови въпроси на големите технологични компании в САЩ, включително на производителя на iPhone.

Насоките на Apple, които компанията използва, за да определи кои приложения одобрява и кои отхвърля, не позволят приложенията да служат като магазини за приложения на трети страни. Компанията на Тим Кук забранява приложения, чиято „основна цел“ е разпространяването на софтуер.

През септември Apple коригира своите насоки за гейминг услугите и заяви, че приложенията могат да предлагат абонамент за няколко игри, но всяка игра трябва да бъде одобрена от Apple и качена чрез собствено приложение.

Facebook може да включи облачните си гейминг услуги в iOS, ако пусне новия продукт на мобилната уеб версия на своята услуга, но компанията иска потребителите да влизат в приложението ѝ, твърди Джейсън Рубин, вицепрезидент на Facebook по специалните гейминг инициативи.

“Не искаме хората да посещават уеб версията на Facebook по 20 пъти на ден. Имаме чудесно приложение“, казва Рубин. „Ще трябва да използваме технологията на Apple и браузър в iOS, а те не са оптимизирани в полза на облачните игри“.

Apple позволява на софтуерните разработчици да пускат облачни игри в iOS, като качват всяка игра в App Store като отделно приложение, коментира производителят на iPhone пред CNBC. Освен това разработчиците могат да предложат гейминг в облака чрез баурзъра Safari, допълва компанията. По думите на Apple тя продължава да работи с Facebook, за да ѝ предоставя полезна обратна връзка за това как приложенията ѝ да спазят насоките за работа на App Store.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Звездите на TikTok са били ключова част от стратегията на TikTok срещу САЩ