Facebook Inc. заяви, че ще предприеме по-крути мерки за премахване на невярна информация за Covid-19 и ваксините в социалната си мрежа, стъпка, която може да доведе до премахване на основни групи, акаунти и страници в Instagram при многократно разпространение на дезинформация.
Компанията действа по съвет на Световната здравна организация и други групи, за да разшири списъка си с неверни твърдения, които са вредни, става ясно от публикация в корпоративния блог в понеделник, цитирани от Bloomberg.
Facebook ще поиска от администраторите на потребителски групи да модерират такава дезинформация. Instagram, която е собственост на Facebook, също така ще затрудни намирането на акаунти, които обезкуражават ваксинацията, и ще ги премахва, ако те постоянно нарушават правилата. Тази седмица компанията ще включи в своя информационен център за Covid-19 подробности от местните здравни органи за това кога и къде хората могат да се ваксинират.
Ако системите на Facebook попаднат на съдържание, в което се твърди, че коронавирусът е създаден или произведен от човек, че е по-безопасно човек да се зарази и изкара болестта, отколкото да получи ваксината или че ваксините са токсични, опасни или причиняват аутизъм, това съдържание ще бъде премахнато. „Твърдения за Covid-19 или ваксини, които не нарушават тези правила, все още ще отговарят на условията за преглед от нашите трети страни, проверяващи фактите, и ако бъдат оценени като неверни, ще бъдат етикетирани и понижени (в списъка за показване, б. ред.)“, заяви Facebook в публикацията си в блога.
Facebook, най-голямата социална мрежа в света, вече вкара съдържащи се в реклами неверни твърдения за ваксините в списъка на нарушенията на правилата. Компанията работи, за да отмени годините инерция, натрупана от антиваксинационното движение на своите платформи, където емоционални анекдоти и истории, които провокират страхове, се разпространяват по-бързо от научните факти. Промените в сайтовете, които започват тази седмица, ще бъдат въведени в глобален мащаб на повече от 50 езика, но това може да отнеме известно време, поясняват от Facebook.
Междувременно базираната в Калифорния компания ще даде безплатна реклама за 120 милиона долара на здравните власти и неправителствените организации, които планират да разпространяват точна информация за тестването и ваксинацията срещу Covid-19.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
преди 4 години браво , Бойчо ... тия са по-зле от вас ... засега . отговор Сигнализирай за неуместен коментар