Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Google с нова инициатива в ЦИЕ за 2 млн. евро

Избраните проекти ще получат безвъзмездна помощ в обем от 50 хил. до 250 хил. евро

Google с нова инициатива в ЦИЕ за 2 млн. евро

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Американският технологичен концерн Google стартира нова инициатива в подкрепа на неправителствените организации и бизнеси в Централна и Източна Европа (ЦИЕ).

Google.org Impact Challenge Central and Eastern Europe (CEE) открива процедура за кандидатстване за безвъзмездни средства в обем на 2 милиона евро в подкрепа на инициативи, които поставят „цифровото включване“ в основата на икономическото възстановяване. Концернът дава възможност на организации с нестопанска цел, организации със стопанска цел и академични институции да участват с благотворителни инициативи, които използват технологии и иновации, за да помогнат на хората и общностите да придобият нови умения за бъдещето, обяви в разговор с журналисти от региона Мат Бритин, вицепрезидент на Google за Европа.

В Google вярват, че иновациите и включването вървят ръка за ръка. Дигитализацията е от ключово значение за икономическото възстановяване в Централна и Източна Европа и трябва да включва и да носи ползи на всички.
За да помогне за осигуряване на приобщаващото цифрово бъдеще, концернът призовава организациите в 11 държави да разработят иновативни и приобщаващи решения, които да подкрепят хората и общностите в нужда чрез икономическо възстановяване.

Още по темата

Участващите страни са България, Хърватия, Чехия, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Полша, Румъния, Словакия и Словения. Най-смелите и най-ярките идеи ще бъдат избрани от регионална експертна група и ще получат общо 2 милиона евро финансиране и подкрепа от Google. Избраните организации ще получат безвъзмездно финансиране в размер между 50 хил. и 250 хил. евро и възможна персонализирана поддръжка от Google, с която концернът да им помогне в техния проект.

От компанията определят пет важни критерии при класирането на подадените кандидатури: 

Амбиция. Търсят се иновативни идеи, които ще подобрят живота на хората. Идеи, които демонстрират визия и имат ясна мисия. Организациите трябва ясно да обяснят как тяхната инициатива ще донесе положителна промяна за местната общност, държава или регион.

Въздействие. Предложението трябва да обясни проблемите, с които се занимава проектът, и до каква степен спомага за разрешаването им. То трябва да предоставя подробности за това как идеята ще повлияе на икономиката на страната или региона и да насърчава включването на групи в неравностойно положение и лица, изправени пред значителни социални и икономически бариери.

Изпълнимост. Предложението трябва да има добре разработени и реалистични планове за изпълнение. От инициативата търсят обещаващи проекти, а също и идеи на ранен етап, които биха могли да стартират чрез каталитично финансиране.

Мащабируемост. Търсят се идеи, които имат потенциал за мащаб. Идеи, които могат да бъдат приложени ефективно и устойчиво в страната и извън нея с помощта за многогодишни усилия. От основно значение е обаче проектът да подпомага икономическото възстановяване или икономическо развитие в мащаб.

Иновации. Инициативата трябва да се отличава от останалите, независимо дали в изпълнението, методологията, динамиката на екипа или философията. От концерна съветват да се изтъкнат факторите, които правят идеята различна или уникална по отношение на това как тя допринася за по-широкото икономическо възстановяване и как тя ограничава дигиталното изоставане по приобщаващ начин.

Предложения вече могат да се отправят, а на 2 и 23 февруари от компанията ще организират обучения за попълване на формулярите. Проектите ще бъдат избрани през третото тримесечие на годината.

 Всички организации с нестопанска цел, компании, както и академични институции от България могат да кандидатстват до 1 март 2021 г. Проектите трябва да бъдат благотворителни и могат да бъдат големи или малки и на всякакво ниво на подготовка - независимо дали става дума за нова идея или утвърдени проекти, готови да се мащабират.

По статията работиха: автор Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Facebook започва проверка на фактите от трети страни и в България