Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

И "китайският Twitter" - Weibo се насочва към вторично листване в Хонконг

Компанията следва примера на други листнати в САЩ компании, които правят вторични предлагания в Азия

И "китайският Twitter" - Weibo се насочва към вторично листване в Хонконг

Снимка: Brent Lewin/Bloomberg

Китайската социална мрежа Weibo е назначила Goldman Sachs, Credit Suisse и CLSA да работят по планираното ѝ вторично публично предлагане през втората половина на 2021 г., твърдят двама източници, запознати с въпроса и цитирани от Ройтерс.

Листването на най-голямата китайска микроблогинг платформа може да набере до 700 млн. долара, допълва един от източниците. Компанията пък се присъединява към вълната насочващи се към Хонконг китайски фирми, които са осъществили листвания и в Съединените щати.

Източниците са пожелали да останат анонимни, защото информацията все още не е обявена официално публично.

Weibo не е отговорила веднага на запитването за коментар, а Goldman Sachs, Credit Suisse и CLSA са отказали да коментират.

Още по темата

Листване в Хонконг би добавило Weibo към списъка на китайските компании, чиито акции се търгуват в Ню Йорк и които искат да се насочат към борси, по-близки до дома, предвид политическото напрежение между Съединените щати и Китай.

Данни на Refinitiv показват, че е имало вторични листвания за 34 млрд. долара в Хонконг откакто Alibaba осъществи своето за 12,9 млрд. долара в края на 2019 г. Миналата година онлайн търговецът JD.com набра 4,5 млрд. долара, а разработчикът на игри NetEase набра 3,1 млрд. долара.

Други китайски компании, които планират подобни листвания, включват популярния видео сайт Bilibili, гигантът в търсачките Baidu и онлайн туристическата компания Ctrip.

Weibo, която стана публична през 2014 г., е постигнала 42% ръст на цената на акциите от началото на годината, изпреварвайки повишението на Nasdaq Golden Dragon China Index, който следи китайските фирми, листнати на американските борси и който се радва на 26% скок за същия период.

Базираната в Пекин компания отчете 417 млн. долара рекламни и маркетингови приходи (основният ѝ източник на печалба) за третотот тримесечие. Сумата е без изменение спрямо година по-рано, а това се дължи на ожесточената конкуренция от играчи като ByteDance, която е собственик на популярното приложение за кратки видеа Douyin и на онлайн видео фирмата Kuaishou.

Още технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!

гледано: 1638   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Twitter тества функция "отмени изпращането"